1

Onderwerp: Boter toevoegen aan biscuitmix

Is er iemand die wel eens gesmolten boter toe heeft gevoegd aan de mix? Zodat je een soort Moscovisch kapsle krijgt. Soms lijkt me dat wel eens lekker voor de afwisseling, dan is het wat smeuiger. Heb nu 2 keer een choco biscuit gemaakt door toevoeging van gesmolten chocolade en dacht dat het met boter misschien ook wel goed zou moeten gaan.

Life is what you bake it.

Re: Boter toevoegen aan biscuitmix

Moscovisch gebak is toch wel iets anders hoor, vooral de werkwijze is volstrekt anders dan bij biscuit.... Maar ik zou zeggen, probeer het eens uit :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Ik weet dat een Moscovish beslag anders gemaakt wordt vandaar dat ik schreef een Soort van moscovisch kapsel.
Ik kan natuurlijk het recept voor een moscovisch beslag volgen maar weet nu al dat het vouwen en spatelen niet aan mij besteed zijn  :rolleyes:  dus dacht misschien is dit een idee.
Als niemand het geprobeerd heeft zal ik binnenkort mijn bevindingen delen  :D

4

Hoi Lilian,

Je kunt aan 1x het recept ongeveer 40-60 gram gesmolten boter toevoegen. Dit doe je aan het einde, dus als het helemaal klaar is, dan roer je voorzichtig die gesmolten boter (wel afgekoeld) erdoorheen. Ik vind het erg lekker op die manier, het geeft meer jeu aan je biscuit :)

Succes! En laat nog even horen wat jij ervan vindt.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Inge schreef:

Hoi Lilian,

Je kunt aan 1x het recept ongeveer 40-60 gram gesmolten boter toevoegen. Dit doe je aan het einde, dus als het helemaal klaar is, dan roer je voorzichtig die gesmolten boter (wel afgekoeld) erdoorheen. Ik vind het erg lekker op die manier, het geeft meer jeu aan je biscuit :)

Succes! En laat nog even horen wat jij ervan vindt.

Groetjes, Inge

Zo doe ik het ook. Ik vind het veel lekkerder.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

1x het recept.... :think: is dat voor een 20cm ofzoiets

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Bij mijn weten is "1x  het recept" gelijk aan 25cm rond, 7,5cm hoog.

Klinkt wel lekker, de biscuit wordt niet massief/vet/zompig?

Dan ga ik het één dezer dagen ook eens proberen!  :9

Eerst even wat meer dan 24 uren in 1 dag stoppen.  ;)

Bedankt voor de antwoorden. Goed om te weten dat dit wel meer gedaan wordt. Zelfs met 100 gr chocolade op 200 gr mix werd het toch nog luchtig dus ik dacht dan moet het toch ook goed gaan met toevoeging van wat boter.
Ik laat nog even weten hoe het is gegaan!

hier wordt ook geregeld boter aan het biscuit toegevoegd. Op het recept met 5 eieren wordt 50-75g gesmolten boter toegevoegd. De boter na het smelten wel even een beetje laten afkoelen in een kommetje anders is het verschil van temperatuur met de rest van het beslag wel erg groot. Na het mixen van de suiker en ei laat ik het in een klein stroompje op de laagste stand van de mixer meedraaien. Daarna de bloem met en 1 theelepel bakpoeder erdoor spatelen. Dit werkt ook heel goed bij glutenvrije cake omdat die vaak toch iets droger is.
Succes met proberen.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

10

Ben benieuwd!
Ga het binnenkort ook een keertje proberen

A new hobby, a new challenge

11

Dit is ook lekker:200 gr. mix
                            60 gr. broyage 50/50
                          180 gr. ei
                            20 gr. water
                            20 gr. gesmolten boter(koud)
Eerst 9 minuten op de hoogste snelheid, boter toevoegen en dan nog 3 minuten op de laagste snelheid.

12

Heb inmiddels een kapsel van 15 cm gebakken met de mix en met 45 gr boter, een extra eigeel en het water vervangen door volle melk.
Hij werd super hoog, hoger dan normaal... Zal wel door het extra eigeel komen gok ik.
Hoe die smaakt weet ik nog niet want hij wacht inde vriezer op verwerking maar hij bakte dus net zo goed als zonder boter.