26

Re: Zaanse hoeve roomboter

paroce schreef:

vraagje gebruiken jullie die dan voor botercreme? Ik gebruikte deze ook altijd maar mij werd verteld dat het ongezouten roomboter moet zijn.

Tja, wie bepaald wat moet he? :lol: Het is vooral een kwestie van smaak natuurlijk.

Maarre, hier vandaag ook geen ES bij AH, wat zou er toch zijn? :think:

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Misschien begrijp ik de vraag niet goed, maar de Zaanse Hoeve/Euroshopper roomboter is toch ongezouten?

28

Sil's taarten schreef:

Misschien begrijp ik de vraag niet goed, maar de Zaanse Hoeve/Euroshopper roomboter is toch ongezouten?

nee, dit is gezouten boter!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

29

christol schreef:
Sil's taarten schreef:

Volgens mij niet hoor, dan zou er GEZOUTEN op staan mijns inziens en dat is echt niet het geval.
Er zit natuurlijk altijd wat zout in de melk waar de boter van is gemaakt maar dat zit er van nature in maar aan de Zaanse Hoeve is geen zout toegevoegd

Life is what you bake it.

30

Volgens was er laatst iets over in dat programma keuringsdienst van waarde dat het dus helemaal niet uitmaakt al die roomboters...
als je maar een 'gele' neemt...
Weet niet precies hoe dat zat hoor, heb het ook maar gehoord.
(behalve dan gezouten en ongezouten)

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

Taartenmarie schreef:
christol schreef:
Sil's taarten schreef:

Volgens mij niet hoor, dan zou er GEZOUTEN op staan mijns inziens en dat is echt niet het geval.
Er zit natuurlijk altijd wat zout in de melk waar de boter van is gemaakt maar dat zit er van nature in maar aan de Zaanse Hoeve is geen zout toegevoegd

Zo heb ik het ook begrepen.

32

Geeke schreef:

Volgens was er laatst iets over in dat programma keuringsdienst van waarde dat het dus helemaal niet uitmaakt al die roomboters...
als je maar een 'gele' neemt...
Weet niet precies hoe dat zat hoor, heb het ook maar gehoord.
(behalve dan gezouten en ongezouten)

Merk wel dat het ene of het andere merk nog wel kan verschillen in hardheid van de boter als ie koud is.

Life is what you bake it.

33

Vandaag botercreme gemaakt met de ES boter en ik vond hem super werken. Lijkt wel of hij zachter wordt en hierdoor goed werkbaar. Qua smaak volgens mij hetzelfde.