1

Onderwerp: Cake pops

Hallo!
Helemaal nieuw hier. Heb al heel wat gevonden over cake pops, vind het ook prachtig dat deze in Nederland al zo gekend zijn. Hier in België is dat nog totaal niet het geval.
Ik heb toch een vraagje hierover.
Ik heb het boek van Bakerella (Angie Dudley) gekocht. Ik zou op 2 juni prachtige cake pops willen presenteren op het lentefeest van mijn dochter. In het recept van hoe je ze moet maken volgens Bakerella, mengt zij haar cake met kant-en-klare glazuur. In een ander recept op het internet werd het gemengd met frosting volgens een recept van Martha Steward.
Heb ze deze week al eens getest, en heb als vulling die frosting van Martha Steward gebruikt. Heel goed gelukt voor een eerste keer hoor, maar zoveel suiker!! Het is net één grote suikerbol dat je aan het opeten bent.
Op dit forum wordt gezegd dat je botercrème kan gebruiken als mengsel. Nu is mijn vraag: Wat is jullie ervaring daarin? Gebruiken jullie frosting, botercrème of toch kant-en-klare glazuur? En die botercrème, hoe maak je die nu precies?
Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door monique63 (06-05-2011 12:09)

Re: Cake pops

Ik heb ze ooit gemaakt met de botercrémemix van de webshop hier , die waren héérlijk . Kan me voorstellen dat gemengd met glazuur een suikerbom is . Je kunt ook mengen met Philadelphia , dat is ook heel lekker !

Ik zal je ook even melden , je staat in de verkeerde rubriek . Komt Vanzelf goed , waarschijnlijk kom je in " Bakken en vullen"

Succes !

Carpe Diem !

3

Monique, dank je wel voor je antwoord! Kan je nog eens laten weten hoe die botercrèmemix van hier in de webshop precies heet? Want ik ben die aan het zoeken, en vind het niet meteen.

4

Oh excuus, heb het gevonden ondertussen. Funcakes mix voor botercrème.
Toch bedankt!
Ga het eens met dat proberen.

5

Succes , ik weet zeker dat je de botercréme-mix lekker vind !

Carpe Diem !

6

Ik gebruik choco pasta  :9

7

LetsgoKelly schreef:

Ik gebruik choco pasta  :9

Hé, das ook nog een gedacht. 't Zal alleszins genoeg plakken. En de kinderen zullen het gegarandeerd lekker vinden. Misschien doe ik er wel een paar met chocopasta ook. Dank voor de tip!

8 Laatst bewerkt door Reini (06-05-2011 13:36)

ik gebruik ganache, minder zwaar vind ik (maar ik hou dan ook niet echt van BC)..en hoezo in België niet gekend? Ik ben al een tijd hard aan het werken om het gekend te krijgen...op elk feestje van mijn kids of gelegenheid kom ik aanzetten met cake pops  :lol:  :lol:

Mijn laatste waren pinguins en nu heeft de buurvrouw al gevraagd hoe ik die maak omdat ze ze zelf wil proberen op communiefeestje van haar dochter  :D

9

Klein & Fijn is bedoeld voor het showen van Klein&Fijn, daarom staat die ook onder de SHOW OFF :)

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Hoeveel cakemix moet je dan mengen met hoeveel botercreme?
Zelfde verhouding als kant-en-klare glazuur?

11 Laatst bewerkt door djehr (24-05-2011 19:16)

er is een topic over cakeballetjes mét recept...ga even voor je zoeken

[Gevonden!]http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17249

Hoi!
Ik gebruik altijd zelfgemaakte botercréme 1:1.Wel maak ik mijn cake minder zoet,omdat hier dan nog de BC bijkomt en aan de buitenkant candy melts of chocolade...
Als je er veel moet maken,kan je deze ook afgewerkt invriezen hé,heb ik vorige week gedaan,en kwamen er perfect én lekker uit! ;)
En mss heb je nog wat aan een x-tra tipje:Heb in een winkel gevraagd of ik de doosjes kon krijgen waarin ze lolly's verkopen,nadat deze leeg zijn.De winkels gooien deze toch maar weg! :Y
Ik had onlangs hello kitty cake pops gemaakt,kijk maar even bij mijn onderwerpjes....

Veel succes!!! :thumb:

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!