1

Onderwerp: patroon indrukken op icing (op koekjes)

Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met het taarten bakken en vind het super leuk. Het gebeurt zelfs dat ik ervan droom. Helaas ben ik nog wel een beginneling en moet nog heel veel leren.

Ik heb een setje gekocht met een uitsteekvormpje van een rompertje. Daar zit ook een texture- matje bij. Op de achterkant staat dat je het kunt gebruiken met botercreme of fondant. Nu wilde ik eigenlijk de koekjes inspuiten met icing, zoals bij de how-to's beschreven staat. Is het dan ook mogelijk om het matje te gebruiken? Plakt dan niet alle icing aan het matje vast?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Dagmar

2

Re: patroon indrukken op icing (op koekjes)

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat dat niet zo makkelijk gaat. De icing zou nog niet hard mogen zijn, anders breekt het in allemaal stukjes. Je zou dus heel stevige icing moeten gebruiken (anders loopt het vormpje er zeker direct weer uit, vergelijk het met het maken van een patroon in vla). Maar met stevige icing is het weer heel lastig om een koekje mooi te vullen. En zelfs dan twijfel ik eigenlijk of het wel lukt, maar wie weet. Misschien hebben anderen hier wel ervaring mee :).

3

Die matjes zijn niet bedoeld voor Royal Icing, en ik geloof ook niet dat het gaat lukken :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Oke, dan ga ik het met botercreme proberen.
Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes,
Dagmar

5

ik denk dat je met deze link  wel geholpen bent
http://www.autumncarpenter.com/products/videos.aspx
ALs het mag met die link , al denk ik van wel want het zijn howto's van spullen die de leukste webshop in het assortiment heeft

6

Bedankt Viertje! Wat een leuke how-to's, hier heb ik veel van geleerd. Ik ga komende week weer leuke dingen uitproberen!