1

Onderwerp: Dure hobby! Help me out!

Hoi Allemaal!

Wat een leuke website is dit! En wat een mooie taarten heb ik voorbij zien gaan. Ik ben nieuw op de site en ook een beginner in het decoreren van taarten.

Ik merk nu al dat het een hele dure hobby is en om die reden vroeg ik me af of je de tools ook ergens kunt huren..? Bakvormen, matten en dergelijke?

Ik hoor graag van jullie of zo'n (web) winkel bestaat..

La Bella Vita.. :)

2

Re: Dure hobby! Help me out!

Ik denk niet dat je het ergens kunt huren, tenzij bij mensen die je kent natuurlijk  O-)

De tip is om ook eens rond te kijken in zaken zoals Hema, Blokker, Xenos, Action,... daar hebben ze vaak ook prima materiaal maar tegen een lagere prijs!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Dit is meer iets voor een andere rubriek. Even denken welke. :think:

Move to ~> Taartdecoratie algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Piece of Cake in Purmerend verhuurt wel bakvormen hoor.

En er zijn er vast meer die dat doen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5 Laatst bewerkt door Reini (23-05-2011 18:49)

Ik heb pas na meer dan 2j een eerste set uitstekers gekocht...

Ik heb gewoon eerst mijn kinderen hun playdoh materiaal in beslag genomen en koekjesuitstekers.
En idd, in de action kijken, aanbiedingen in Lidl, Aldi etc.
Zo heb ik een hele doos koekjesuitstekers uit aldi promo.
Of in de action zo'n creative ei met speelklei..en kleine uitstekertjes, in promo gekocht voor 55 cent
koopjespakker.nl/6732721/Creative-kids-in-ei-7668.html
Of een setje stempels uit Aldi promo of action
In Ikea een beginnersset met taartzaag, spuitmonden etc, nog geen 5euro (al zijn er ook heel wat mensen ontevreden over de taartzaag. De mijne werkt perfect, alleen de rubberen dopjes zijn al afgesleten).
In de Aldi vind je regelmatig versierstrooisel in promo, of een zware deegroller, of bakvormen.

En zo langzaamaan spulletjes bij elkaar zoeken
Huren vind ik maar raar, toch voor basisspulletjes.
Mocht ik nu een stapel maken met taarten in bloemvorm, dan zou ik zo'n set bloembakvormen wel huren ipv kopen... :think:

Een deegroller kan je een stuk pvc buis voor gebruiken.
De kringloopwinkel heeft soms ook leuke spulletjes.

7

Waarom zou je alles willen huren?

8

Mirjam5 schreef:

Piece of Cake in Purmerend verhuurt wel bakvormen hoor.

En er zijn er vast meer die dat doen.

Oh echt? Dat wist ik niet :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

9

Bedankt allemaal!

@ Karin.. Ik zou graag de tools en bakvormen willen huren, omdat ik bijvoorbeeld nu een themataart wil maken, maar het waarschijnlijk maar één keer doe.. Waarom zou ik 35 euro gaan uitgeven aan een bepaalde cake-bakvorm als ik het (voorlopig) maar een keer ga gebruiken..

Maar zo te zien koopt iedereen hun spullen liever :)

10

Je hebt gelijk hoor, het is idd niet een heel goedkope hobby. Sommige van ons hebben het geluk dat ze af en toe een taartje kunnen verkopen en zo de ingrediënten/ onkosten vergoed krijgen.

Er is een keer een topic geweest over alternatieve materialen die wij hier met zn allen gebruiken van pvc buis tot snoepzakken. Hier staan hele goede tips tussen waar je als beginner zeker mee aan de slag kan. Misschien kan je dat topic vinden onder de zoekfunctie?

En ik weet dat bij Sweetycake ook bakvormen te huur zijn, iig de wondermold, gewone ronde of vierkante weet ik niet.

Veel succes, want het is wel een hele leuke hobby  ;)

Groetjes Eline

11

je kunt natuurlijk ook altijd een oproepje doen of je iets mag lenen van iemand

zo had ik laatst een babymold nodig en heb hem ook via hier kunnen lenen

12

Je kunt ook een oproepje plaatsen dat je op zoek bent naar spulletjes die je graag wil ; denk in het begin vooral aan wat basisdingetjes.

Ik heb bijv als je wil wat uitstekers over; als je je gegevens geeft en de verzendkosten wil vergoeden, stuur ik ze je toe!

Verder sluit ik me aan bij de andere dames; aanbiedingen in de gaten houden, of; dat doe ik weleens; samen met een zus/vriendin/buurvrouw bestellen: zo deel je alvast de verzendkosten!!

Ook Makro/Hanos en Sligro hebben vaak leuke aanbiedingen!!

13

Bij de Ikea heb je een Blanda schaal, dat is een halve bol, is goedkoop en stop je met bakken, dan ook nog voor iets anders te gebruiken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

14

Je kunt ontzettend veel van de vormen die als speciale bakvorm verkocht of verhuurd worden gewoon uitsnijden uit een vierkante of ronde taart, hoor :Y Vergt een beetje oefening, maar da's juist de lol ervan, toch? :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>