Onderwerp: Stomme letters die niet loslaten!!
Heb vandaag van die letter tappits gekocht,
Maar wat ik ook doe, ze komen niet los!!
Wat doe ik verkeerd? (gebruik gewoon fondant)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Stomme letters die niet loslaten!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heb vandaag van die letter tappits gekocht,
Maar wat ik ook doe, ze komen niet los!!
Wat doe ik verkeerd? (gebruik gewoon fondant)
Fondant dun uitrollen. Huishoudfolie er strak over leggen. Tappit er stevig indrukken en een beetje heen en weer bewegen. Nu zit er geen fondant in de tappit en zijn de letters mooi strak aan de zijkant. Als je het op deze wjze doet moet het lukken.
Succes
Natalie
Fondant uitrollen en heel even laten liggen. Beetje maizena erop, uitdrukken, even laten liggen en eruit flappen zoals in de gebruiksaanwijzing. Vervolgens weer even laten drogen en met een kwastje overige maizenaresten wegvegen.
Fondant verstevigen met tylose.
Dun uitrollen en een 15 minuten laten liggen (open en bloot)
Dan tappit gebruiken en de letter eruit "slaan" of met een needle eruit halen.
Succes ermee!
Gumpaste heel dun uitrollen en wachten tot het droog aanvoelt. Je "tapt" je letters er zo uit. Of zoals Zanoni al zegt met een needle-tooltje eruit wippen.
Fondant verstevigen met tylose.
Dan tappit gebruiken en de letter eruit "slaan" of met een needle eruit halen.Succes ermee!
Zo doe ik het ook
Zanoni schreef:Fondant verstevigen met tylose.
Dan tappit gebruiken en de letter eruit "slaan" of met een needle eruit halen.Succes ermee!
Zo doe ik het ook
Is dat dan de gouden tip? Ik ga het zeker proberen, want ik had afgelopen week hetzelfde probleem...
Zanoni schreef:Fondant verstevigen met tylose.
Zo doe ik het ook
Ik ook
Ben ook even aan het goochelen geweest, maar met tylose werkt perfect! Ik sla meesten met de achterkant van een mesje erop, vallen ze er zo uit..
En voordat ik tylose gebruikte, deed ik wat crisco door mn fondant en aan de tappit smeren.. tappit erop, stevig aandrukken en lichtjes schuiven, dan eraf.. zo blijft de letter op tafel liggen. Overblijvende fondant weg en je hebt ook een perfecte letter (evt. Even laten drogen dan kun je ze makkelijker op je taart leggen)
ik doe het ook met huishoudfolie, gaat fantastisch en je tappit blijft ook nogeens schoon!
clickstix kopen
werkt veeeeeel beter dan tappits
huishoudfolie
Ik doe wat tylose onder mijn fondant. Dun uitrollen, beetje crisco bovenop en dan uitdrukken. Lukt perfect zo...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Stomme letters die niet loslaten!!