1

Onderwerp: Zaanse hoeve roomboter

Weet iemand of de Zaanse hoeve roomboter uit de handel is? Voor de tweede week op rij niet op voorraad bij "mijn" Albert Heijn en in een ander filiaal was hij er vorige week in ieder geval ook niet.

Ik heb het natuurlijk ook aan een medewerkster gevraagd en ik kreeg als antwoord dat deze eruit gaat, maar het antwoord kwam er niet zozeer uit als antwoord maar meer als een 'dat zou het wel eens kunnen zijn' :rolleyes: .

Re: Zaanse hoeve roomboter

Nee, deze is vervangen door Euroshopper roomboter (rode verpakking) :x
Ik baal er ook van, want deze nieuwe komt echt ergens anders vandaan (Frankrijk ipv NH). Ik ga hem vanavond voor het eerst gebruiken. Hoop dat ie niet teveel verschilt. Vond Zaanse Hoeve echt fijn!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

Ik had al zo'n vermoeden dat de Euroshopper ervoor in de plaats is gekomen, maar dat zeggen ze dan niet als je ernaar vraagt :rolleyes: . En aangezien ik altijd zonder verder te kijken de Zaanse Hoeve pak, wist ik niet zeker of de Euroshopper nu wel of niet nieuw was.

Wil je me nog laten weten hoe je de Euroshopper roomboter vindt?

4

Hier is de Zaanse  Hoeve ook uit de schappen verdwenen. Stond een blauw bordje bij "uit het assortiment" :s.

Ik heb alle 10 pakjes toen maar meegenomen.....  :D

5

Hier ook.

Jacqueline

6

Ik heb een medewerker van de AH gevraagd en hij zei overtuigd dat het precies dezelfde boter is alleen een andere verpakking. Dus ik ga ervan uit dat dat dan ook zo is.

Alexandra13 schreef:

Ik heb een medewerker van de AH gevraagd en hij zei overtuigd dat het precies dezelfde boter is alleen een andere verpakking. Dus ik ga ervan uit dat dat dan ook zo is.

Nee, dat is dus niet zo. Want het adres van de fabriek op het Zaanse Hoeve pakje is in NoordHolland. Het adres van de Euroshopper is in Frankrijk. Lijkt me sterk dat ze daar precies dezelfde boter maken....

8

vandaag ook gewerkt met de Euro-shopper variant, ik was ook een dikke Zaanse-fan!!
En ik heb eerlijk gezegt géén verschil gemerkt....
GELUKKIG!! ;)

Voor alle geinteresseerden: een vergelijkend warenonderzoek.... :D

De Euroshopper (ES) roomboter is geslaagd! Ik had ook nog een aangebroken pakje Zaanse Hoeve (ZH) liggen, dus ik heb ze echt kunnen vergelijken.

De ES smaakt iets minder zout, maar dat is echt een fractie. Daarnaast vind ik ES zelfs iets romiger dan de ZH.

Qua gebruiksgemak (laten we het maar niet over de verpakking hebben :P ) is er geen verschil te merken. Beide zijn bij kamertemperatuur superzacht en dus heel goed te mixen.

ES is dus een prima vervanger van ZH. Ik ben wel benieuwd of  iemand een andere mening heeft... :+

10

Dank je wel voor het wetenschappelijk verantwoorde vergelijkend warenonderzoek!  :thumb:  :D

Ik heb nog wat pakjes Zaanse Hoeve liggen, voordat ik ook op de ES over stap......

Fijn zo, bedankt voor de terugkoppeling :thumb: . Toch maar eens proberen dan.

12

Dat is fijn om te lezen :), ga er van de week mee aan de slag.

en de prijs dan? zeker dezelfde als zaanse hoeve eerst was? niet goedkoper? dat is toch de bedoeling van euroshopper :mad: AH zit de boel echt te flessen de laatste tijd...

I never met a calorie I didn't like....

14

Ik heb niet gezien hoe duur het eerst was, maar nu kost een pakje 0,99 euro ;)
Euroshopper is overigens net als Zaanse Hoeve een c-merk. Dus het zou er niet goedkoper op hoeven worden...

15

Ik was van de week ook al op zoek naar de ZH roomboter. Dacht toen, dan haal ik wel bij de lidl, die zal wel goedkoper zijn dan de ES, maar niet dus. VOlgende keer maar de ES halen, als er qua smaak niet zo veel verschil is, dan is de keuze snel gemaakt

Groetjes Marianne

de euroshopper is hier ook niet leverbaar voorlopig...

maar ik koop ook melk van de zaanse hoeve, en ik heb geen zin om straks met euroshopper melk te gaan lopen in mijn karretje... gaan ze echt het hele merk wegdoen?

ik vind wel dat AH er een handje van heeft om euroshopper in te voeren, en dan het eigen merk een trede hoger te zetten, letterlijk in het schap, maar ook figuurlijk qua prijs :mad:

17

Baal er ook van. Maar de ES vanmiddag gebruikt en smaakt ook goed.

dan wacht ik wel tot ie eindelijk in het schap ligt... :/  ik mag voorlopig toch geen boter hebben, dus heel erg is het voorlopig nog niet :lol:

19

Lindadepinda schreef:

Ik heb niet gezien hoe duur het eerst was, maar nu kost een pakje 0,99 euro ;)
Euroshopper is overigens net als Zaanse Hoeve een c-merk. Dus het zou er niet goedkoper op hoeven worden...

Zaanse Hoeve roomboter kostte € 0,99.

20

Ah, kijk! Zou houden we elkaar toch weer mooi op de hoogte :D

Conclusie, op de fabriek en het papiertje na is er niks veranderd. Scheelt weer :+

21

Zou me niks verbazen als AH het één dezer dagen stiekem een stuk(je) duurder maakt.......  :think:

22

Ook ik baalde toen ik erachter kwam dat de Zaanse hoeve uit de schappen ging :nooo  maar ik moet ook toegeven dat de ES roomboter veel makkelijker is om op te kloppen :Y  en in de smaak is er echt geen verschil :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

23

vraagje gebruiken jullie die dan voor botercreme? Ik gebruikte deze ook altijd maar mij werd verteld dat het ongezouten roomboter moet zijn.

Groetjes Paulien

24

helaas.... was vanmorgen bij a.h. geen zaanse hoeve meer maar sinds afgelopen zaterdag ook geen euroshopper meer.
Ik heb het vanavond nodig en ze komen vanavond pas na zes uur als de winkel al dicht is.   balen........

groetjes, anne-mieke

25

paroce schreef:

vraagje gebruiken jullie die dan voor botercreme? Ik gebruikte deze ook altijd maar mij werd verteld dat het ongezouten roomboter moet zijn.

Ik gebruik ook alleen maar ongezouten roomboter van het AH merk, maar sommigen gebruiken dus ook gezouten. Ik doe het in ieder geval niet.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!