Onderwerp: Wie weet hoeveel biscuitdeeg...
Wie weet hoeveel biscuitdeeg er in de wilton borsten gaat? IK heb zeg maar die sports ball cakes van wilton maar heb geen idee hoeveel deeg er in iedere borst gaat
Help!
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie weet hoeveel biscuitdeeg...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie weet hoeveel biscuitdeeg er in de wilton borsten gaat? IK heb zeg maar die sports ball cakes van wilton maar heb geen idee hoeveel deeg er in iedere borst gaat
Help!
Groetjes
Ronde vorm met de diameter van 20 cm en de hoogte van 7 cm
De inhoud van deze vorm is dan 20xpix7 = +- 440cm³ en dat is 0,44 dm³
En omdat 1 dm³ gelijk is aan 1 liter zit er dus 0,44 liter in een vorm van 20 cm
kijk hoeveel liter er in jou vorm past (door water in je vorm te doen tot max en dan in je maatbeker te doen en af te lezen) en dan kun je uitrekenen hoeveel mix er in je vorm past door een kruisvergelijking. Je hoeft het nu alleen nog maar in te vullen en dan kan je x berekenen.
Liters 0,44 l Jouw liters
Mix 200 gram x
X is dan = 200 gram x(keer) jouw liters :(gedeelt door) 0,44
snap je het?
Ronde vorm met de diameter van 20 cm en de hoogte van 7 cm
De inhoud van deze vorm is dan 20xpix7 = +- 440cm³ en dat is 0,44 dm³En omdat 1 dm³ gelijk is aan 1 liter zit er dus 0,44 liter in een vorm van 20 cm
Bereken hoeveel liter er in jou vorm past en dan kun je uitrekenen hoeveel mix er in je vorm past door een kruisvergelijking. Je hoeft het nu alleen nog maar in te vullen en dan kan je x berekenen.
Liters 0,44 l Jouw liters
Mix 200 gram xX is dan = 200 gram x(keer) jouw liters :(gedeelt door) 0,44
snap je het?
Ik niet helemaal
De vorm is een bal uit 2 helften, dus met deze formule kun je de inhoud lastig berekenen....volgens de wilton site is het: "Each pan half takes 2 1/2 cups batter"........
Verder is de formule toch gewoon: voor elke halve liter 1 ei.......
Het zal ongetwijfeld op hetzelfde uitkomen, maar het staat er nu zo ingewikkeld........of ligt dat aan mij?
jawel... water in gieten en dan als ze vol zitten in je maatbeker gieten... aflezen en klaar
dat wilde ik ook net zeggen, en volgens mij heb ik dat antwoord deze week al 3 of 4x gegeven....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie weet hoeveel biscuitdeeg...