Onderwerp: ZILVER gewonnen met suikerbloemen op taart !
Afgelopen zondag in de prijzen gevallen in Alphen a/d Rijn !
Ik had me voor het eerst gestort op de suikerbloemen. Na PME heb ik helemaal de smaak te pakken voor deze o-zo-tere bloemen.
Mijn ontwerp is helaas niet heelhuids aangekomen doordat we een noodstop moesten maken 1,5 km voor Alphen a/d Rijn. De bovenste constructie klapte tegen de achterbank en was dus flink beschadigd. Gelukkig heeft m'n man me overgehaald om het bovenstuk er dan maar helemaal af te slopen en te kijken wat ik nog kon redden van het bloemstuk op de taart (onderste stuk). Eerlijk gezegd wilde ik zelf alleen maar naar huis en even in een stil hoekje gaan hangen.
Groot was dan ook mijn blijdschap dat ik in de prijzen ben geëindigd en zelfs de David Ford award in ontvangst mocht nemen voor het hoogste aantal punten op suikerbloemengebied tijdens deze wedstrijd. Helemaal super dus ! De award staat inmiddels thuis te pronken. En nu maar heel hard nadenken hoe ik de bovenste constructie kan herstellen om ooit nog eens voor een andere taart te gebruiken !

De bloemen die ik hiervoor heb gemaakt zijn trouwens de anemoon, latherus en scabious (speldenkussenbloem).