1 Laatst bewerkt door chanttie57 (23-05-2011 14:11)

Onderwerp: Mijn inzending op de Sugar Art Show Pioenrozen

Was zaterdag bloednerveus. Had al een dag eerder mijn wedstrijdstuk af, dus vrijdag kon ik heerlijk relaxen, maar nu nog het vervoeren van dit gevaarte. Hup dorp in, en gelukkig kon ik bij Ed van Dierplezier een piepschuimendoos scoren. Helemaal blij!!! Nu dan toch vervoeren. Ik ben niet harder dan 30 km p/u over de weg gegaan, tjemig wat zitten er dan ineens een kuilen en hobbels in de weg.  :s  Maar gelukkig is alles heel over gekomen op 1 blaadje na , die was gebroken.

Had net 4 punten te kort voor Brons, maar ik ben er supertrots op!! en heb nog even aan Margareth gevraagd waar ik op moest letten, nou op de shine dus!! (nooit geleerd) en wordt nu nooit meer vergeten!!! Bedankt voor het kijken en leuk om allemaal enthousiaste mensen op de beurs te ontmoeten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C3EX8ZMS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TSEUHCA8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVU7OEVA.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YAJSBKP3.jpg

Bedankt voor het kijken!! Heb er heel veel van geleerd!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

2

Re: Mijn inzending op de Sugar Art Show Pioenrozen

Wauw Wauw Wauw!!!!!!

3

Erg mooi!

Maar het viel mij idd ook op dat niemand glaze had gebruikt bij alle bloemstukken!

Heeft er niemand een prijs gewonnen dan?

4

Echt supermooi!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5 Laatst bewerkt door chanttie57 (23-05-2011 09:52)

reneebr schreef:

Erg mooi!

Maar het viel mij idd ook op dat niemand glaze had gebruikt bij alle bloemstukken!

Heeft er niemand een prijs gewonnen dan?

Er is Brons en Zilver uitgereikt bij de bloemen, maar geen goud, omdat daar te weinig punten voor waren. Glaze daar hadden we met zijn allen nog niet van gehoord, geloof ik, ik in ieder geval niet, hii, maar gelukkig wilde Margareth het helemaal uitleggen hoe je dit deed, zij had ook gejureerd, en toen wij vertelden dat ons dit nooit verteld was :s , vond ze dat wel raar! Ik denk wel dat dit punten heeft gekost, maar dat maakt voor mij niet uit, ik weet het nu, dus komt in orde

Nu vergeten we het natuurlijk nooit meer dus volgend jaar staan we allemaal te glimmen  :Y

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

Prachtig !!!!heb ze gezien  :thumb:

7

haha zeker allemaal pme mensen?
Heb inderdaad begrepen dat het bij PME niet wordt uitgelegd... (geloof alleen op de bramen)
Maar vind ook altijd de bloemstukken die voorbijkomen hier redelijk "vlak"... nog erg gedust zeg maar....
En stomen, ja leuk en aardig, maar dat valt me zo tegen ;)

Maar vond je bloemstuk wel mooi!

8

reneebr schreef:

haha zeker allemaal pme mensen?
Heb inderdaad begrepen dat het bij PME niet wordt uitgelegd... (geloof alleen op de bramen)
Maar vind ook altijd de bloemstukken die voorbijkomen hier redelijk "vlak"... nog erg gedust zeg maar....
En stomen, ja leuk en aardig, maar dat valt me zo tegen ;)

Maar vond je bloemstuk wel mooi!

Wat lief van je!! Maar ook bij diverse workshops die ik gevolgd heb, is het niet verteld. Maar genoeg daarover hoor, want ik vond het gewoon super dat ik erbij kon zijn en om mee te doen!!

9

Wat een schitterend stuk, daar mag je zeker heel trots op zijn  :thumb:
Wat zou trouwens meer 'shine'moeten hebben? de groene blaadjes?
Ik heb de glaze tot nog toe alleen bij besjes en bramen gebruikt en het groen gestoomd, krijg je ook een beetje glans.

10

mignonne schreef:

Ik heb de glaze tot nog toe alleen bij besjes en bramen gebruikt en het groen gestoomd, krijg je ook een beetje glans.

De klimop zag er naar het stomen ook nog wel gedust uit, als je een beetje crisco op je hand doet, en met een kwastje heel dun over de blaadjes gaat, krijg je een zijdeglans laagje erover heen. Margareth Ford heeft het bij me voorgedaan en het is dan nog echter. Dus het hoeft niet zo te glanzen als bij de bramen en besjes hoor.

11

chanttie57 schreef:
mignonne schreef:

De klimop zag er naar het stomen ook nog wel gedust uit, als je een beetje crisco op je hand doet, en met een kwastje heel dun over de blaadjes gaat, krijg je een zijdeglans laagje erover heen. Margareth Ford heeft het bij me voorgedaan en het is dan nog echter. Dus het hoeft niet zo te glanzen als bij de bramen en besjes hoor.

Oja, klopt, eerst een beetje crisco. Ik had de PME cursus bloemen van Susan gehad en dat had ze inderdaad toen voorgedaan (zonder kwastje, maar zal hetzelfde effect zijn). Nooit meer aan gedacht, is ook alweer even geleden. Bedankt voor het antwoord.

12

mignonne schreef:
chanttie57 schreef:
mignonne schreef:

Oja, klopt, eerst een beetje crisco. Ik had de PME cursus bloemen van Susan gehad en dat had ze inderdaad toen voorgedaan (zonder kwastje, maar zal hetzelfde effect zijn). Nooit meer aan gedacht, is ook alweer even geleden. Bedankt voor het antwoord.

Graag gedaan!!!

13

Gaaf hoor! Hoeveel punten moest je hebben dan voor brons? Ik had ook meegedaan; met die diadeem. Helaas niets gewonnen :-(

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

14

sab1 schreef:

Gaaf hoor! Hoeveel punten moest je hebben dan voor brons? Ik had ook meegedaan; met die diadeem. Helaas niets gewonnen :-(

Ik geloof dat het bij 75 punten begint en goud bij 85. Dat hadden we geens van allen dus vandaar dat er ook geen goud is toegekend. Ik vond de diadeem wel heel erg orgineel!!

Hoeveel punten had je?? Ik had er 71

15

Super mooi gemaakt :thumb: .

16

Dank je! Nee, ik had iets van 57 punten, lang niet genoeg. Nu had ik zelf wel behoefte aan wat meer uitleg over de punten telling. Kan het ook niet op de site vinden. Sommige onderdelen heb je 12 punten, maar wat betekent dit dat? Ik had ook helemaal geen aanvullend commentaar dus daar kon ik niets mee.

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

17

Ik vind je stuk prachtig! Wat een werk. En de presentatie is ook zo mooi!!! Ook ik had op mijn stuk geen crisco gedaan, heb ik ook nergens geleerd. Maar goed om te weten voor de volgende keer.
Ik had 65 punten.

18

Ik vind je werkstuk prachtig! Wat is glaze en hoe doe je dat dan??

19

Schitterend mooi! :Y

En idd, wat is glaze? :think:

20

Weer een mooierd.  :Y

Be in love with what you have

21

glaze is te krijgen van bijvoorbeeld squires kitchen.. klein flesje, ongeveer net zo groot als de rejuvenator...
Hierin kan je je blaadjes dippen of met een kwastje het aanbrengen...

Ter vervanging zou je ook crisco kunnen gebruiken... alleen smeer je hiermee iets meer je dust uit