1

Onderwerp: Hoeveel cupcakes decoreren bij 45min workshop

Dag allemaal,

Ik ben gevraagd om een workshop te geven aan meiden van een jaar of 11. We hebben 45 min de tijd, en 't zijn 6-7 meiden.

Nou is mijn vraag.. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik denk dat ik sowieso voor een voorbeeldcupcake ga die we samen gaan namaken. Maar ik twijfel of ik ze er één of twee zal laten maken. Cupcakes zijn vrij snel 'vol' immers en de meest ingewikkelde (langdurende) technieken kun je niet op een groepje beginners loslaten. Zeker niet met een beginnende cursusleidster zoals ik. ;-)

Heeft er iemand ervaring/tips hier mee?

Alvast bedankt! :)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

2

Re: Hoeveel cupcakes decoreren bij 45min workshop

Ik weet uit ervaring dat ze met 2 cupcakes echt zo klaar zijn  :| . Ik zou er echt wel 4 per kind laten doen. En dan een aantal voorbeelden maken zodat er voor iedereen iets leuks bij zit. en de meeste gezinnen bestaan uit 4 mensen dus kunnen de papa's en mama's en broer/zus ook mee-eten.

Op die leeftijd moet je het niet te ingewikkeld maken. Meiden kletsen meer dan dat ze doen, dus fondant/marsepein laten uitrollen. rondjes uitsteken. en leuke decoraties laten uitsteken.

misschien een klein gemakkelijk boetseervoorbeeldje erbij. een muisje ofzo? daar zijn ze wat langer mee bezig.

van te voren al leuke ingepakte onderbordjes maken zodat ze ze in cellofaan mee naar huis kunnen nemen.

wel leuk dat je dat gaat doen! succes en veel plezier.

't Is dat je maar 45 minuten hebt.
Heb met de paascrea op school een soort workshopje gedaan met 1 leerling uit groep 3 t/m 8. Ik had 2 uren de tijd en heb ze zelf fondant laten kleuren. Vonden ze geweldig!
Het ene kind is veel sneller dan het andere. Er was 1 jongetje zonder inspiratie, maar die werd geholpen door zijn buurvrouw  :thumb: . Zij heeft een mooie vulkaan voor m geboetseerd.
Past dan ook prima in het paasthema  :lol: .

4

Dank voor jullie adviezen. :)

Ik ga toch voor 1 pp op advies van de organisator van de workshopcarroussel, die heeft het al eens eerder met die meiden gedaan.

Het worden cc's met een plakje marsepein met relief, daarop een triootje rozen met blaadjes en nog een parelrandje van losse pareltjes. En dan echt stapje voor stapje roosjes maken van losse rondjes etc. Dat moet ze toch wel even zoet houden hoop ik. (vooral dat parelrandje. *evil*)

Ik heb wel voor de zekerheid genoeg cc's om iedereen er 2 te laten maken en genoeg zakjes marsepein voorbereiden etc. Iemand nog tips met wat ik echt niet moet vergeten?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl