1

Onderwerp: verjaardagstaart bakken

in juni word mijn dochter 4j en had ik graag een taart gebakken, ik  heb een biscuit met een vulling met stukjes aarbei in mijn hoofd, verder wil ik hem vanboven afwerken met marsepein en had ik graag een grote nijntje gehad om erbovenop te leggen, dus nu mijn vragen want kheb nog nooit een biscuit gebakken, welke vulling gebruik ik best ik wil iets lichts hebben (slagroom? of kan dat niet) en met wat maak ik best nijntje, met marsepein of rolfondant

thnx

2 Laatst bewerkt door marjolein_88 (22-05-2011 21:46)

Re: verjaardagstaart bakken

Hoi Davina,

Ik ben ook pas begonnen met taarten bakken en ik gebruik de biscuitmix van Just Mix It, maar volgens mij zijn die van Funcakes en zeelandia ook prima hoor! Op het forum staan ook tips hoe je de biscuit mooi hoog krijgt.

Als vulling heb ik zelf gebruikt slagroom met klop-fix om hem wat dikker te maken, aardbeienjam en banketbakkersroom (zakje van dr oetker) Nu kun je hier heel gemakkelijk stukjes verse aardbei aan toevoegen! Ik vond hem erg lekker, een lichte vulling.
De slagroom met klop-fix heb ik ook gebruikt om de taart af te smeren en vervolgens bekleed met marsepein.

ik kreeg als tip dat marsepein het gemakkelijkst is om mee te werken als beginner, en volgens mij kun je hier ook prima een nijntje mee maken. Je kunt kiezen of je gekleurde marsepein koopt of zelf marsepein (3:1) wilt kleuren met kleurstoffen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Succes met het bakken van de taart!

Groetjes Marjolein

Een goede taart is altijd de zonde waard!!

3

Re: verjaardagstaart bakken

@Marjolein...........afgesmeerd met slagroom met klopfix? Geen last gehad van smeltende fondant/marsepein?

@davina...........wil je een Nijntje puzzelen of boetseren?

Op veel van je vragen vindt je het antwoord bij de FAQ's  :Y