1 Laatst bewerkt door MirandaB (22-05-2011 19:48)

Onderwerp: Wat een zenuwen... en het bleek terecht..

Wat er met deze taart was, weet ik niet precies. Maar ik was vantevoren zo bang dat er iets mis zou gaan. Ik had alles supergoed voorbereid: de decoraties, de vullingen, de biscuits. Alles stond klaar en ging voorspoedig... Tot ik het bovenste taartje ging bekleden. Tot 2x toe scheurde mijn marsepein (Zeelandia). En niet 1 scheurtje, nee meteen een hele rits. Die ik uiteraard ook niet meer weg kon werken. Dus alles er maar af gehaald en opnieuw begonnen. Op dat moment zag ik mijn planning even in het water vallen en dan raak ik altijd een beetje in paniek. :/
Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maar supertevreden ben ik niet.
De rozen vind ik (zowaar :D ) wel gelukt.
Bovenste taartje is gevuld met slagroom en verse aardbeien. Onderste taart is gevuld met champagnecreme en verse aardbeien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JERGJVZJ.jpg

In de andere parade staat nog een vrolijk verhuistaartje.

Re: Wat een zenuwen... en het bleek terecht..

Ziet er goed uit maar foto is errug klein...

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

3

ziet er goed uit, maar idd....beetje klein om het echt goed te kunnen zien

4

okeeeeeej, da's beter, nou ziet er nog steeds goed uit! ;)

5

L4a schreef:

ziet er goed uit, maar idd....beetje klein om het echt goed te kunnen zien

Volgens mij is de foto nu beter te zien...

6

Ondanks de zenuwen en opnieuw bekleden is hij wel mooi geworden. dat goud is wel sjiek hoor :Y

7

Ziet er prima uit. Mooie foto ook!!

Even een tipje. Je hebt in één taart zowel slagroom als botercreme als vulling. Je kunt beter of de hele taart vullen met creme, of met room. Het is namelijk zo dat creme pas lekker wordt als het zacht is (dus de taart een tijd uit de koeling komt) en slagroom moet juist gekoeld... gewoon om even mee te nemen voor de toekomst ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

8

Dank jullie wel voor de reacties!

@Kadohke, thanks voor de tip. Ik had ook voorgesteld om alleen met creme te vullen, maar het bovenste taartje was bedoeld voor de kinderen. En zij wilden graag slagroom met aardbeien. Dus vandaar dat ik het zo had gedaan. Maar ik ben het helemaal met je eens.