1

Onderwerp: Gladde Cake Pops maken

Hoe kan ik mooie gladde cake pops maken? Als ik ze in candy melts doop krijg ik allemaal oneffenheden. Ze zijn eigenlijk alleen mooi als ze echt mooi strak zijn dus ik wil heel graag weten hoe ik dat voor elkaar kan krijgen!

2

Re: Gladde Cake Pops maken

Om mooie gladde cakepops te krijgen moet je allereerst natuurlijk zorgen dat je balletjes mooi glad zijn. Daarnaast is het heel belangrijk dat je candymelts vloeibaar genoeg zijn. Ik heb gelezen dat sommige donkere kleuren wat dik blijven. Dit is niet op te lossen door ze nog wat warmer te maken, wel door er wat mycryo of plantaardig vet ( bv Crisco) door te doen. En als laatste goed afkloppen en ronddraaien. In het noek van Angie Dudley staat het goed uitgelegd! Oefening baart kunst, bij mij gaat het ook steeds beter!

3

Naar aanleiding van de eerste 'tip': HOE maak je je balletjes mooi glad? Dat lukt mij namelijk telkens niet. Wat doe ik verkeerd? Is er niet een truukje voor? Of bestaat er bijvoorbeeld iets als een bolletjes-vorm waar je ze in kunt drukken ofzo? Zodat ze ook allemaal hetzelfde formaat hebben?

Voor de ronde vorm zou je een kleine bolletjesschep gebruiken (om meloenbolletjes mee te maken, zeg maar).
Ik leg ze na het maken in de vriezer... de niet-bevroren balletjes vallen bij mij altijd uit elkaar als ik ze in de warme choco of candymelts doop, en de bevroren doen dat niet. Succes!

5

rond maken zo als je soepballetjes draait maar dan iets groter.Je kan ze dan ook even afwegen zodat je ze allemaal even groot krijgt.En inderdaad meteen de vriezer in en direkt uit de vriezer dopen in de candymelts ronddraaien en op het randje van de kom aftikken.

groetjes van Ann

6

Het kan ook zijn dat je candy melts niet dun genoeg zijn om mooi vlak te verdelen over je pops..
Om het iets dunner te maken kun je er wat crisco door heen roeren.. (let op dit werkt echt alleen met crisco!)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

In het begin had ik ook geen mooie ronde balletjes. Je moet er goed op letten dat je de balletjes echt draait op je palm, en niet te ver richting je vingers. Verder idd zorgen dat je chocolade goed dun is, niet te dun ( mij is geleerd en uit ervaring gebleken) dat het eigenlijk zo dik moet zijn als yoghurt.

Veel succes ermee !

8

Bedankt voor alle tips! Dat van de vriezer ga ik eens proberen. En zo'n schepje ga ik ook zoeken!