1

Onderwerp: Mijn 1e grote opdracht (veel foto's)

Mijn eerste opdracht voor onbekende mensen was gelijk een (voor mij) grote opdracht.

Ze wilde een stapeltaart voor 30 personen, 15 cc en een meptaartje in het thema BUMBA. Ook dat nog nooit gedaan, dus het was een hele uitdaging.

Ik kan absoluut niet boetseren dus heb hem maar gepuzzeld, maar echt alles ging fout. Mijn puzzelplaatjes vielen uit elkaar en de lijntjes van de trommel bleven niet zitten.
Ook het kapseltje van het meptaartje viel uit elkaar en de cc werden te groot. Ik had geen eieren meer, dus kon ook niet opnieuw bakken.
Ik heb nog zitten twijfelen om ze korting te geven, maar uiteindelijk toch wel tevreden met het resultaat, dus niet gedaan.
De klant was er gelukkig heel erg blij mee.

http://94.100.120.242/1312250001-1312300000/1312252201-1312252300/1312252210_5_pH3v.jpeg

http://94.100.114.181/1312250001-1312300000/1312252401-1312252500/1312252484_5_-i27.jpeg

http://94.100.118.239/1312250001-1312300000/1312251901-1312252000/1312251938_5_Y84v.jpeg

http://94.100.124.34/1312250001-1312300000/1312251601-1312251700/1312251636_5_ImmF.jpeg

Mijn man heeft ook nog voor het eerst gepuzzeld, hij wilde helpen met de puzzelplaatjes voor de 15 cc.
Ondanks dat ik het een hele goede 1e poging vond, toch maar niet gebruikt :D

http://94.100.118.151/1312250001-1312300000/1312252701-1312252800/1312252710_5_t9Sw.jpeg

Bedankt voor het kijken en de evt reacties

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

2

Re: Mijn 1e grote opdracht (veel foto's)

Helemaal leuk en knap voor je eerste opdracht. Ik vind het juist wel grappig dat je nu nog wat cake ziet, dat is weer eens wat anders.
En wat super grappig dat je man ook wilde puzzelen, dat zie ik die van mij nog niet doen hoor!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

3

Dat heb je netjes gedaan.
Mooie kleuren ook gebruikt

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

4

Goed gelukt hoor, absoluut geen reden om korting te geven. Al die kleine dingen, die wij zien (en op deze foto's zie ik niets), zien niet taartbakkers helemaal niet.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

5

Er is niks mis met je taart hoor, ik vind hem super!

De zoete taartdoos!

Mooi :)

Mag ik vragen welke maten je hebt gebruikt voor de taart ?
(moet zelf namelijk ook een  stapel taart voor 30 personen maken )

Wauw, wat een fantastische opdracht! Als ik zelf geen taarten maakte, zou ik ze bij jou bestellen ;)
Dat er tijdens het proces een en ander foutging... hoort erbij he :lol: Daar zie je achteraf niks meer van!

Mag ik een gokje doen van de maten? :D  Ik denk 24 en 16 cm....

En nog een tip voor alle Bumba-fans: Ik bewaar de ijsbekertjes van die roomijsjes met een kauwgombal onderin. Als je die bekleed met fondant, heb je zo een bumbahoedje voor op een meppertje. Formaat is precies goed ;)

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

8

Lindadepinda schreef:

Wauw, wat een fantastische opdracht! Als ik zelf geen taarten maakte, zou ik ze bij jou bestellen ;)
Dat er tijdens het proces een en ander foutging... hoort erbij he :lol: Daar zie je achteraf niks meer van!

Mag ik een gokje doen van de maten? :D  Ik denk 24 en 16 cm....

En nog een tip voor alle Bumba-fans: Ik bewaar de ijsbekertjes van die roomijsjes met een kauwgombal onderin. Als je die bekleed met fondant, heb je zo een bumbahoedje voor op een meppertje. Formaat is precies goed ;)

:o  :o  Dankjewel voor zo'n super compliment, daar word ik toch wel stil van.

Wat maten betreft heb je helemaal gelijk ! Het is idd de 24 en 16 cm. Ik heb ze trouwens gevuld met verse eigengemaakte aardbeienmousse, dat was ik nog vergeten te vermelden voor degene die dat leuk vinden om te weten.

Wat een goede tip van dat ijsbekertje ! Die ga ik zeker onthouden.
Nu is bij mijn meptaartje de muts veel te groot, maarja, ik had nog maar een half uurtje de tijd voor het meptaartje, dus hier moesten ze het maar mee doen, haha

9

mooie kleur oragne is dat welke is dat??? :D
en taart ook mooi natuurlijk ;)

10

ziet er echt goed uit hoor!! :Y

11

mooi hoor, leuk gedaan zo ondanks dat niet alles ging zoals je wil.

12

dore schreef:

mooie kleur oragne is dat welke is dat??? :D
en taart ook mooi natuurlijk ;)

Dat is de gewone orange van CK, maar door het merk marsepein (Zeelandia) wordt hij wat zachter van kleur dan met bijvoorbeeld marsepein van Funcakes.

13

Aiiii daar zal je wat stressmomentjes gehad hebben!
Zo heb ik mn eerste bruidstaart gehad voor 100man, ik dacht ach als een 3laags me lukt dan een 4laags ook.. Pfffffffff heb werkelijk 1nacht overgeslagen om dat ding klaar te krijgen, bleef maar inzakken doordat de Dowels steeds gingen glijden. 1keer en nooit weer, ik oefen nog wel wat meer haha. Heb overigens ook een verbod op het aannemen van bruidstaarten gekregen van mijn vriend  :lol:

En jou taart vind ik super mooi geworden. Ziet er netjes uit, kan me voorstellen dat ze blij waren  :thumb:

14

Vind het supernetjes zeg mooi  gedaan :thumb:

15

Heel erg leuk geworden!!!! Spannend hoor een eerste opdracht en dan is het even zweten geblazen als het een en ander mis gaat!! Maar het resultaat mag er wezen!!! Mooie kleurtjes en een super eind resultaat!!!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

16

Leuk gedaaan! En wat een werk al die poppetjes aan de zijkant!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

17

Zonnetje schreef:

Leuk gedaaan! En wat een werk al die poppetjes aan de zijkant!

Ja, ik ben 7 uur bezig geweest met de kleine plaatjes, plus de grote bumba bovenop en 2 avonden met de 15 bumba hoofdjes voor de cc.
Maar het was super leuk om te doen en vandaag een foto doorgemaild gekregen van de jarige job die de naam meptaartje erg serieus nam  :lol:
Daar doe je het toch allemaal voor ? Heerlijk !!

Ik kreeg vandaag te horen dat ik voor vlgd week een woezel en pip taart mag gaan maken, ik heb er al helemaal zin in  :)

18

Ook al liep het volgens jou niet supervlot, daar is echt niets van te merken? prachtige taart!!

Fond Of Cakes

19

ik vind hem er fantastisch uitzien! maar wat een werk al die puzzelplaatjes! En mensen vinden het knap hoor, maar weten niet echt dat dat verschrikkelijk veel tijd inneemt. (gelukkig misschien, anders zouden ze de taarten helemaal niet meer durven doorsnijden :-)))

20

ziet er echt heel leuk uit, niet zo gauw aan jezelf twijfelen hoor!!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

21

Vind het super gelukt!!

Zo leuk deze nieuwe hobby!