1

Onderwerp: hoe stapel je zonder je taart te *&^%?

Afgelopen week een bruidstaart van 4 hoog gemaakt. Vierkant en dan steeds schuin boven elkaar (elke keer iets verder naar rechts draaien, jullie kennen het wel) gestapeld. Ik had de taarten al op een kartonnetje geplaatst en dan weer met karton op een groter karton. Lintje eromheen klaar is kees alleen nog stapelen...dacht ik.

Nu vond ik het best lastig om de taart over te zetten zonder de taart te beschadigen. Je durft het niet met je handen aan te pakken vooral niet met grotere lagen. Hand aan de onderkant maar ja dan moet je loslaten nadat je de taart hebt gepositioneerd.

Hoe doen jullie dat in hemelsnaam zonder dat je afdrukken in je taart krijgt of je taart beschadigd. En hoe zorg je ervoor dat de positie van je taart gelijk goed zit, vooral met lagen die scheef boven op elkaar moeten zitten.

Het is me wel gelukt maar echt puur geluk hier en daar een klein deukje aan de onderkant. Next time lintje eromheen doen nadat ik heb gestapeld, dat zowiezo.

Graag tips feedback over hoe het jullie wel lukt om alles perfect op elkaar te stapel, recht/ schuin.

2

Re: hoe stapel je zonder je taart te *&^%?

Eerst stapelen en dan pas de randjes (verder) afwerken. En met stapelen moet je een beetje durven. Kijk maar naar cakeboss bv. Die laat de ene laag min of meer op die daaronder ploffen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Gewoon doen ;) de meeste taarten kun je gewoon oppakken (mits ze een beetje stevig zijn) en vlot op de andere zetten, zonder dat er iets gebeurt. Bij de grotere taarten kun je een taartschep gebruiken. Maar zodra je er lang over gaat doen en heel voorzichtig bent gaat 't alleen maar mis ;)

'I love it when a cake comes together'

4

ja inderdaad cake boss gooit ze er ook op. Gewoon doen dus, bedankt voor de tips.