1

Onderwerp: Taart bekleden met snoep

Hoi,
Voor het feestje van mijn zoontje wil ik graag een taart bekleden met allemaal snoepjes.
Dus gewoon een biscuit vullen (met slagroom oid), MAAR DAN?

Smeer ik hem dan af met botercreme, en dan de snoep erop plakken (waarmee plakken??)??

Wie heeft dit eerder gedaan, en weet hoe dit het handigste gaat??

Ik hoop dat iemand me kan helpen?

Groetjes, Evelien

2

Re: Taart bekleden met snoep

ik zou een laagje fondant of marsepein doe en de snoepjes met glazuur of icing vastplakken.
of ganache en daar de snoepjes indrukken als het nog zacht is

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

3

Toevallig vanochtend een ander topic hierover gezien: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=150417

4

Ik deed dit lang geleden al met de kinderen op de feestjes van mijn kinderen. Dan gingen ze zelf de taart "mooi" maken.

Toen bakte ik nog cake omdat ik nog nooit ergens biscuit had gevonden om thuis te maken (de prehistorie dus). Daarna gaf ik de kids een spuitzak met slagroom en bakjes met snoepjes en liet ze hun gang gaan :+ . Dus de snoepjes werden met slagroom geplakt.

Maar deze taart stond nooit lang want daarna mochten ze hem opeten. Ik moet er nog wel ergens foto's van hebben maar die zitten nog ouderwets in een doos en dus onvindbaar zo snel :rolleyes:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

THANKS!!!
Nu kan ik wel  mee verder. Nog even bedenken of ik biscuit ga gebruiken (met vulling erin) of simpel cake. Het is voor een groepje 5 jarigen, dus misschien is cake wel beter.
Ik smeer het gewoon af met een gekleurde botercreme (blauw of groen oid want veel jongetjes), en daar plak ik de snoepjes in.

bedankt dames, handig dit forum!