1

Onderwerp: geen ei maar geen allergie?

ik heb een vraag om een taart voor 30 pers. temaken zonder ei

ze hebben geen allergie maar eten geen ei

wel mag melk, boter en gelatiene.

ik snap het niet goed maar ala

maar wie heeft een goed en lekker recept zonder ei en toch een mooi taart van te maken is

ik vind zelf die met banaan niet echt een oplossing

geld maakt niet gelukkig, maar ik ben niet teberoerd om het nog een kans te geven

2

Re: geen ei maar geen allergie?

Mag eiwitpoeder niet toevallig?

Liefs, Zanoni

nee dat is toch ook van ei

geld maakt niet gelukkig, maar ik ben niet teberoerd om het nog een kans te geven

4 Laatst bewerkt door Amarie (22-05-2011 12:44)

Orgran No-egg  is een ei vervanger.Ik weet dat ze dit bij de Jumbo in het assortiment hadden,maar of ze dit nu nog hebben??? Anders even googelen.  ;)
O ja... en het is: Glutenvrij,tarwevrij,lactosevrij,koemelkvrij,kippeneivrij,sojavrij en suikervrij.

En op youtube staat een howto van een jamtaart.(zonder ei)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

5

Zit me gewoon af te vragen wat de rede van ´we eten geen ei´ kan zijn.
Misschien bang voor salmonella ofzo? Dat zou je zekers kunnen ondervangen met eiwitpoeder.
Vandaar de vraag of dat wel zou mogen :)

Liefs, Zanoni

6

Hindoestaanse mensen mogen in een bepaalde periode van het jaar geen ei. Tijdens een bepaald feest.

Sommige mensen die kiezen er voor om vegetarisch te zijn en ook geen ei te eten.

.. Want taart kan altijd!!

7

Lejow schreef:

Hindoestaanse mensen mogen in een bepaalde periode van het jaar geen ei. Tijdens een bepaald feest.

Sommige mensen die kiezen er voor om vegetarisch te zijn en ook geen ei te eten.

Dan zouden ze oom geen gelatine mogen eten als ze vegetarich zijn want dat is ook van dieren gemaakt om precies te zijn zijn het gemalen botten.

Ik denk inderdaad dat het een geloofskwestie is.

Gr

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

8

Ook al is het voor een ander, vragen om recepten voor het bakken horen in Bakken & Vullen

[MOVE] --> B&V

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag