Onderwerp: invriezen bavarois en kaastaarten
Heeft er iemand ervaring met het invriezen van bavarois taarten en/of kaastaarten?
Dus niet met marsepein of fondant rond maar eerder zoiets:
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » invriezen bavarois en kaastaarten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft er iemand ervaring met het invriezen van bavarois taarten en/of kaastaarten?
Dus niet met marsepein of fondant rond maar eerder zoiets:
bavarois gaat meestal prima, cheesecake heb ik nog nooit ingevroren
ik maakte mij wat zorgen omdat de bavarois toch op basis van opgeklopt slagroom is, dus als dat begint te ontdooien...
Iemand ervaring met kaastaart of taarten op basis van mascarpone ed...
Kan je bv tiramisu invriezen?
Ja maar in bavarois zit gelatine en dat houd de boel bij elkaar...
Bavarois zijn klaar, morge invriezen.
Iemand een idee hoe je dat exact doet? In een kartonnen taartdoos? In een afgesloten doos? ...
Ik lees hier altijd in plastic zakken, maar bij bavarois (zachte buitenkant) is dat natuurlijk moeilijker..
In de ring laten en dan folie eroverheen
in een taartdoos en die weer in een plastic zak.......maar pas als de taart bevroren is.
Succes!!!
Wat is eigenlijk het nut van die plastic zak?
Want eenmaal bevroren kan er toch niet veel mee gebeuren?
Het kan uitdrogen maar taartdozen kunnen ook vochtig worden van de vriezer
Heb het eens geprobeerd, chocoladebavarois met ganache ingevroren..
Om 9.00u eruit gehaald en op kamertemperatuur laten ontdooien. nu om 11.00u staat er bovenop allemaal water op.
Droogt dit nog op??
Is wel geen smakelijk zicht...
Dat taartje ziet er super lekker uit! mag ik het recept?
Die foto kwam gewoon van internet... deze is van mij
Gewoon een taartring nemen en je biscuit in diezelfde groote snijden.
De taartring op een bordje, een laagje biscuit erin, en dan vullen met een laagje bavarois (dus in de vorm gieten), terug een laagje biscuit erin en opnieuw bavarois (zoveel laagjes als je wil)..
Dan wat laten opstijven in de koelkast en dan coulis (koop ik gewoon uit flesje) wat opwarmen met gelatineblaadjes en ook in de ring gieten. Opnieuw laten opstijven en klaar.
Suppermakkelijk.
Nadien gewoon met een scherp mes langs de randen gaan en de bavarois komt er mooi in 1 stuk uit.
voor n iets strakker effect kan je ook je kapselplakken wat kleiner snijden dan je ring zodat je aan de buitenkant alleen bavarois ziet
Goed idee thanx
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » invriezen bavarois en kaastaarten