1

Onderwerp: romantisch koekje

https://lh4.googleusercontent.com/_wNpk4g9sj1M/Tdd398WZDoI/AAAAAAAAAGI/3PWeTXg7oAY/s640/IMG_2998.JPG

Als je snel snel iets wil doen vind ik dit echt een superoplossing, met toch wel een leuk resultaat! lapje fondant uitrollen, stencil erop, hoppa een keer met icing erover et voila...ik hou er van!

Ik heb ze in een cellofaantje gedaan, strikkie erom en heb iets leuks om vanavond uit te delen omdat ik naar mn moeder ga kijken, die zit in een theatergezelschap...Weer eens iets anders dan de roos of t bosje bloemen! :Y

doei!

2 Laatst bewerkt door wendy1978 (21-05-2011 10:43)

Re: romantisch koekje

wauwwwww Liesa die zijn super gaaffffffffffffffffffffff
en wat leuk ipv bloemen

leuk voor de stencil freubelavond ??? ;)  :lol:

Groetjes Wendy

Leuk resultaat ja ! Super !  :thumb:

4

Heb je de koekjes zelf gebakken? had niet goed gelezen dacht dat het cupcakjes waren :lol:  nog niet goed wakker denk ik :o

Groetjes Wendy

prachtig, heel erg romanitisch

cake my day

6

wendy1978 schreef:

Heb je de koekjes zelf gebakken? had niet goed gelezen dacht dat het cupcakjes waren :lol:  nog niet goed wakker denk ik :o

hihi, nee, ik heb de welbekende koeken met het paarse deksel gebruikt, ik ben nog niet echt vriendjes met het koekjesrecept, echt een gedoe om ze recht en plat uit de over te krijgen....en zo kon ik toch oefenen met de icing en zo..

7

Leuk hoor!!! :thumb:

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

8

Zien er erg lief uit, die worden vast met plezier ontvangen.

Super leuk mag ik vragen waar je de stencils vandaan hebt :)

10

Bedankt meiden, het is een designer stencil, ik heb ze bij ellen uit donderen... succes !

11

Heel leuk!!

Liefs, Zanoni

12

Ze zijn super schattig en romantisch!
Nog even een vraagje over de paarse deksel koeken.......je hebt daar de originele (vrij grote) van en tegenwoordig ook mini's zag ik. Welke heb jij nu gebruikt want als je de grote gebruikt hebt lijken de stencils mij erg groot en passen ze niet op een cupcake. Daar wil ik ze denk ik voor gaan gebruiken, vandaar mijn vraag.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

13

Sandra-lala schreef:

Ze zijn super schattig en romantisch!
Nog even een vraagje over de paarse deksel koeken.......je hebt daar de originele (vrij grote) van en tegenwoordig ook mini's zag ik. Welke heb jij nu gebruikt want als je de grote gebruikt hebt lijken de stencils mij erg groot en passen ze niet op een cupcake. Daar wil ik ze denk ik voor gaan gebruiken, vandaar mijn vraag.

Hoi Sandra! Ze zijn inderdaad wat aan de grote kant om op een cupcake te doen...ik heb de grote koeken gebruikt en dat gaat zoals je ziet maar net! :)

14

wat een goed idee de koeken met paars deksel :)

Groetjes Wendy

15

hoe doe je dat met de icing? Lijntjes van de stencil overtrekken?

Ik vind ze echt heel mooi!:)

16

Hoi Linda,

Even zoeken op You Tube: Designer Stencils,

succes!

17

waar is de foto gebleven?

18

noussie schreef:

waar is de foto gebleven?

volgens mij staat ie er gewoon? :Y

19

jodenkoeken???
wat een rotwoord eigenlijk  :s

Geniet van elke dag!!!!

Ontzettend mooie koekjes. Maar zoals iemand anders ook vroeg ben ik ook benieuwd hoe je de icing door het stencil hebt gekregen. Ik heb net gisteren geprobeerd hele dunnen lijntjes te spuiten en dat kreeg ik niet netjes en dun genoeg voorelkaar. Vandaar mijn nieuwsgieringheid.

21

Heel erg mooi!

22

glinster grijs schreef:

Ontzettend mooie koekjes. Maar zoals iemand anders ook vroeg ben ik ook benieuwd hoe je de icing door het stencil hebt gekregen. Ik heb net gisteren geprobeerd hele dunnen lijntjes te spuiten en dat kreeg ik niet netjes en dun genoeg voorelkaar. Vandaar mijn nieuwsgieringheid.

Spuiten is een verhaal apart..
Het stencillen is makkelijker...

Rol je fondant uit. Leg het stencil erop. Eventueel klein beetje invetten met bijv. crisco.
De icing smeer je dan over het stencil alsof je een boterham met pindakaas smeert...er staan wel filmpjes van op you tube als je zoekt op Designer Stencil... succes!

Bedankt voor je toelichting. Klinkt heel simpel maar het zal wel net zo als met alle taartdecoraties zijn; lijkt simpel maar oefening vereist voor mooi resultaat. Dit ga ik zeker een keer uitproberen. De truc zal wel zijn om het stencil er af te halen en de icing niet mee te trekken.

24 Laatst bewerkt door glinster grijs (26-05-2011 22:02)

Bedankt voor je toelichting. Klinkt heel simpel maar het zal wel net zo als met alle taartdecoraties zijn; lijkt simpel maar oefening vereist voor mooi resultaat. Dit ga ik zeker een keer uitproberen. De truc zal wel zijn om het stencil er af te halen en de icing niet mee te trekken.

IK BEN DUS SNELLER DAN DE COMPUTER!!
AANGEZIEN IK NERGENS EEN 'VERWIJDER' KNOP ZIE LAAT IK HET MAAR 2X STAAN.

25

Het ziet er in ieder geval niet snel uit.

Heel mooi gedaan  :thumb:

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.