1

Onderwerp: hoe maak look-a-like lieveheersbeestjes

Ik vind de lieveheersboltaartjes leuk, zoals deze bijv.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=120827 en
http://kidscakes.webs.com/apps/photos/p … d=80454858

Ik vraag me af hoe je die kopjes maakt.
Wordt er gebruik gemaakt van een hele grote ronde uitsteker/bakring ofzo?

En zo'n streep over de rug, zoals bij lieveheersbeestje 2, hoe doe je dat, gewoon met aardappelschilmesje/pizzasnijder?

2

Re: hoe maak look-a-like lieveheersbeestjes

De lieverheersbeestjes worden gemaakt met de Blanda van Ikea. De streep doe ik zelf met dit tooltje: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -2664.html

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ook ik heb zo'n liefheersbeestje gemaakt maar dan gewoon uit 1 stuk, met de blanda en net als Liens met zo'n tooltje. Over de "rug" wrijven (een paar keer) en lichte druk uitoefenen en dan krijg je die lijn vanzelf. Op m'n site zie je het resultaat. Erg leuk en simpel om te doen!

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

4

O goed zeg.
Ik had niet bedacht dat ik dit gereedschapje voor de rugstreep kan gebruiken.

Wat het kopje betreft was ik niet helemaal duidelijk.
Ik bedoel het zwarte lapje (fondant of marsepein), hebben ze daar een ronde uitsteker voor gebruikt? (Omdat ik niet uit mijn hoofd weet of er zulke grote ronde uitstekers zijn, dacht ik dat ze misschien een grote ronde bakring als uitsteker hebben gebruikt).
Of snijden ze gewoon uit de losse pols met een mesje of ander gereedschapje een een ronde plak?
Of snijd je ermee langs een klein bordje, ik zeg maar wat.

5 Laatst bewerkt door Taaartjes (14-05-2011 19:33)

ik heb er ook eentje gemaakt
Misschien heb je er iets aan voor als idee!
De ogen heb ik zelf uit de losse hand gesneden net als de zwarte voorkant. De stippen een rond uitstekertje gebruikt.
Voor de streep over zijn rug een dun reepje en een puntje aan gesneden...

http://5.media.hyves-static.net/1271179212/5/vjxq/0/img1271179212.jpeg

Succes!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

6

Vlinder 13, ik was je nog vergeten te bedanken voor je uitleg.
Bij deze.
Leuk dat je er een foto bij hebt gedaan.

7

Nokkie schreef:

Vlinder 13, ik was je nog vergeten te bedanken voor je uitleg.
Bij deze.
Leuk dat je er een foto bij hebt gedaan.

Graag gedaan!
Is je lieveheersbeestje gelukt?

Groetjes, Jessica
Taaartjes

8

Ik heb hem nog niet gemaakt.

Wacht ik even mee tot hier een nichtje of neefje is, maar dan moet tante wel weten hoe het moet natuurlijk. Vandaar dat ik mijn vraag stelde.

En één van mijn schoonzussen is na een freubelmiddag bij mij, ook enthousiast en is van plan om eens zelf te gaan bakken en decoreren.
Ze denkt er over om dit ook te doen tijdens een verjaardagsfeestje van haar dochter.  En ze vroeg laatst of ik dan wil helpen. Dan is zo'n lieveheersbeestje ook een optie.

Ik dacht veel te moeilijk.
Ik dacht dat je het lijfje en het hoofdje apart bekleedde. Maar je bekleedt het boltaartje eerst helemaal met rood, en plakt het zwart van het hoofdje er gewoon op. Toch?
Omdat rood en zwart één van de moeilijkere kleuren schijnen te zijn om zelf te kleuren, vraag ik me af of jullie voorgekleurde fondant (of marsepein) gebruiken of niet.

9

Nokkie schreef:

Ik heb hem nog niet gemaakt.

Wacht ik even mee tot hier een nichtje of neefje is, maar dan moet tante wel weten hoe het moet natuurlijk. Vandaar dat ik mijn vraag stelde.

En één van mijn schoonzussen is na een freubelmiddag bij mij, ook enthousiast en is van plan om eens zelf te gaan bakken en decoreren.
Ze denkt er over om dit ook te doen tijdens een verjaardagsfeestje van haar dochter.  En ze vroeg laatst of ik dan wil helpen. Dan is zo'n lieveheersbeestje ook een optie.

Ik dacht veel te moeilijk.
Ik dacht dat je het lijfje en het hoofdje apart bekleedde. Maar je bekleedt het boltaartje eerst helemaal met rood, en plakt het zwart van het hoofdje er gewoon op. Toch?
Omdat rood en zwart één van de moeilijkere kleuren schijnen te zijn om zelf te kleuren, vraag ik me af of jullie voorgekleurde fondant (of marsepein) gebruiken of niet.

Dit is eerlijk gezegd mijn eerste taartje die ik gemaakt had Daarna was ik ook verkocht en ben niet meer te stoppen ;)

Ik heb rode en zwarte marsepein gebruikt Wel zo makkelijk
Voordat ik het wist was ie al af want het is niet zoveel werk het bekleden
Ik zag meer tegen het vullen op
Maar dat ging eigenlijk ook best makkelijk

Succes!!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

10

Ik zou niet zeggen dat het je eerste taartje was, bekleding ziet er strak uit.  Bedankt weer voor het reageren.