26

Re: Zonnig zomerboeketje

Ooooh GEWELDIG!!  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

27

Heel leuk!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

28

wat een heerlijk zonnig taartje! :thumb:

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

29

mooi boeketje, vrolijke kleurtjes :thumb:

groetjes elfje elly

30

Mooi zeg, echt een taartje waar je vrolijk van wordt!

Liefde is net als Sinterklaas, als je er niet meer in gelooft wordt het niks meer....

31

De bekleding van de zijkant ... is dat allemaal uit de sugargun?  :thumb:

32

Erg vrolijk en zomers boeket hoor!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

33

Wauw, wat ontzettend mooi zeg  :Y
Dit is echt jammer om op te eten  :+

34

Wat mooi gedaan! :thumb: Hiervan kom je meteen in een zomerse stemming!

35

Tinusde1ste schreef:

De bekleding van de zijkant ... is dat allemaal uit de sugargun?  :thumb:

Jups.  :Y
Even flink doorknijpen én doorwerken dus, want ik had eerst van iedere kleur een sliert gemaakt en deze daarna op maat gesneden en opgeplakt. Er zit dus overigens ook maar een dun laagje fondantbekleding onder, er zit verder nog genoeg groene fondant omheen. ;)

36

Dus je hebt m eerst bekleed en toen alle sliertjes geplakt?
Hij's echt mooi!

37 Laatst bewerkt door Jeetje (23-05-2011 08:20)

Tinusde1ste schreef:

Dus je hebt m eerst bekleed en toen alle sliertjes geplakt?
Hij's echt mooi!

Ja klopt, was toch bang dat de sliertjes anders wat af zouden zakken en had ook een bekleding nodig om de bloemen op te plakken (geen cocktailprikkers of spaghettistokjes gebruikt dus).

Overigens waren het halve sliertjes (D), scheelt toch weer in de hoeveelheid extra (zoete) fondant en de platte zijdes plakken ook wat handiger tegen de zijkant van de taart. ;)

38

Hij is mooi zeg!  :Y
even nog een nieuwsgierig vraagje: je zei dat je geen RI in huis had, en ik heb dat ook niet, want ik heb nog nooit met RI gewerkt... Maar nou lees ik vaak dat decoraties worden vastgeplakt met een beetje RI, maar moet je dan speciaal voor dat kleine beetje zelf helemaal RI gaan maken? Of heb jij normaal kant en klare RI in huis ofzo? En welke dan? Sorry voor de vele vragen, maar dat zit ik me nou al zoooo lang af te vragen!!  :lol:

39

jeetje mina ik ben sprakeloos !

40

Eline25 schreef:

Hij is mooi zeg!  :Y
even nog een nieuwsgierig vraagje: je zei dat je geen RI in huis had, en ik heb dat ook niet, want ik heb nog nooit met RI gewerkt... Maar nou lees ik vaak dat decoraties worden vastgeplakt met een beetje RI, maar moet je dan speciaal voor dat kleine beetje zelf helemaal RI gaan maken? Of heb jij normaal kant en klare RI in huis ofzo? En welke dan? Sorry voor de vele vragen, maar dat zit ik me nou al zoooo lang af te vragen!!  :lol:

Nou, dat was hier dus ook het probleem. Ik heb (had) het wel in huis (RI-mix) maar gebruik het nooit. RI spuiten waag ik mij niet aan zonder workshop en mijn decoraties zijn meestal vrij dun omdat ik zelf niet houd van zo'n hap suikerfondant en verder niets, dus vastplakken wilde altijd wel met alleen wat water of desnoods een beetje Tylose-lijm, en zodoende nog nooit nodig gehad.

Een aantal van deze bloemen waren echter vrij groot of toch ietwat zwaar (de roosjes) en dan op het schuine vlak vastplakken viel niet mee. Helaas bleek m'n RI-mix inmiddels over de THT-datum, dus die heb ik maar weggemikt en verder geploeterd met Tylose-lijm en lang vasthouden.  O-)

41

SUPER leuk gedaan!! Mooie frisse kleurtjes ook!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

42

Wat een mooi en zonnige taart!

-------------------------
Groetjes Chantal