1

Onderwerp: Nog een keer: Hellup!!!

Hallo allemaal!

Ik heb van de week ook een hellup-topic geopend over biscuit bakken, dat ik m niet gaar krijg in mijn oven.
Ik heb een combimagnetron en ik bakte de taarten in de heteluchtoven, biscuit werd heel hard aan de bovenkant en toch niet gaar...
Nu lees ik in de gebuiksaanwijzing dat ik m op hetelucht-combi moet zetten en dan moet ik de graden en het watt-vermogen apart instellen.
Oven=50C-100C-150C-enz.. Ik kan geen 140C of 160C kiezen :nooo
Watt-vermogen=90-160-350.
Heeft iemand hier ervaring mee???
Ik hoop het zo, heb net m'n vierde biscuit weggegooid :mad:  :grr:
Alvast bedankt!
Groetjes Jacqueline

2

Re: Nog een keer: Hellup!!!

Mijn enige ervaring voor gecombineert bakken is dat het brandalarm afgaat O-)

Ik heb het niet zo op de combi aanzetten. Maar als je het doet moet je wel heel goed weten wat je doet. Mijn afbakbroodjes vlogen na een minuut of 5 al in brand :grr:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik bak ook alles in mijn combie op de oven stand.
Voor biscuit doe ik altijd de temperatuur oplopen.
Mijn combie heeft helaas alleen vaste temperaturen en heb in het begin moeten uitzoeken wat het beste was, maar het was altijd gaar.
Dus stel dat je een bakpan van 20 cm hebt dan neem ik de hoeveelheid van de tabellen hier op het forum voor 24 cm omdat ik van hooge taarten hou. Die bak ik in totaal denk ik 45 minuten. Ik voorverwarm het niet, eerst 12 min op 100 dan 30 min op 140 en de rest op 160. Dan voel ik het bovenkantje of het terrug veert.
Ik spuit mijn bovenkant tegenwoordig ook in met water met een plantenspuitje (hier op het forum gelezen :Y ) dan blijft mijn bovenkant mooier.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes

4

heteluchtoven stand gebruiken dan wordt de onder en bovenkant gelijkmatig warm :Y

probeer het eerst met mini taartjes van 12 cm zonde van je beslag als je hele grote bisquits gaat maken