1

Onderwerp: biscuit van de mix - onderkant niet gaar

Vanavond biscuit gemaakt van de mix, volgens de recept van de website. Ik heb hem eerst 15 op 150graden gebakken, daarna 15 min op 160 en nog ong 25 min op 175 , uitendelijk dacht ik dat ie goed was maar nu blijkt het toch onderkant niet helmaal gaar te zijn. Ik heb de springvorm verhoogd meet bakpapier, misshien te hoog. Zou dat evt de reden kunnen zijn dat de hete lucht niet goed door kon gaan?

2

Re: biscuit van de mix - onderkant niet gaar

Hoe groot was je vorm? En hoe heb je de gaarheid getest?

3

Hoe heb je hem in de oven gezet? En op welke plek in de oven?

4

ik heb getest met een satepriker, er bleef wel nog wat plakken, maar ik dacht - hij zit al een uuertje n de oven. Ik heb hem gesneden, bleek in het midden helemaal rouw nog.
de vorm is 24 com rond, de rooster in de eerste beugel onder de middelste. Ik heb vermoeden dat mijn oven toch niet de juiste temperatuur krijgt (volgende week ga ik een oventhermometer aanschaffen). Ik heb de biscuit alweer in de oven gedaan om hem iig proberen eetbaar te maken. Hij had wel mooie dikte om 3 lagen te krijgen. Dus zo gesneden, met de bakpapir tussen de lagen alweer in de oven gedaan.

5

nou, niuewe poging, staat  in de oven... ik greeg nu hele ander dikte van de beslag, en nu denk ik - ik had me gister zeker vergist in de aantalen, ik denk 100g mix minder en dat zou zeker de reden zijn... iig ga ik nu dezelfde bakschema gebruiken (3 x 15 min met oplopende temp.)