Onderwerp: Wat moet ik kopen?

Hallo dames,

Ik begin deze week met mijn allereerste taart. En ik moet dus nog van alles kopen. En ik wilde graag morgen het een en ander kopen via de webshop. Ik weet alleen niet wat ik allemaal moet hebben..

Zouden jullie me kunnen helpen?

Alvast bedankt..

Re: Wat moet ik kopen?

Ik ben destijds begonnen met biscuitmix, botercrememix. banketbakkersroom, setje met diverse kleuren kleurstof, crisco, fondant, goedkoopste tools  :D (http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … p-620.html), doos met bloemuitstekers (http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2102.html), taartzaag, alfabet en nummers uitstekers...het ligt natuurlijk ook een beetje aan je budget wat je uit wil geven...een sugargun heb ik later aangeschaft maar vind ik nu al een onmisbaar stukje gereedschap en ik heb nu ook kwastjes en spateltjes aangeschaft waar ik niet meer zonder kan...en qua uitstekers zijn de mogelijkheden eindeloos heb nu vanalles al in huis en nog steeds heb ik nog lang niet alles...weet wel wat ik met mijn vakantiegeld ga doen in ieder geval haha

Succes in ieder geval!!

3

Ik ben begonnen met een workshop basistaart. Handig, want zo hoefde ik zelf niet gelijk alles aan te schaffen en na de workshop kon ik in de winkel alsnog ingredienten inslaan.

Ik heb voor de eerste taarten 1 kilo marsepein gekocht, een setje basiskleurstoffen, biscuitmix, botercrememix, banketbakkersroom.

Verder slagroom, 4 vruchtenjam, poedersuiker, deegroller en uitstekers (met de 3 maten cirkels kun je al iets heel leuks maken).

Poedersuiker gebruik je om je marsepein op uit te rollen, maar sinds ik een non-sticky onderlegger heb, hoeft dat niet meer.

Oh, en de vorm natuurlijk. Ik ben begonnen met de Blanda vorm van Ikea.

4

In ieder geval de biscuitmix inderdaad, fondant/marsepein, een taartzaag is superhandig, een smoother daar kan je je taart mooi glad mee strijken, kleurstofje of gekleurde fondant of marsepein,...
Uitstekers ed kan je zo gek maken als je wilt   :Y. Met een leuk bloemetje of iets kom je al ver.. je kan ook even bij de action, xenos, hema, ikea en dat soort winkels snuffelen daar hebben ze ook veel vormpjes die je kunt gebruiken (kleivormpjes kunnen bijvoorbeeld ook)
Botercreme koop ik geen mix voor, maak het altijd zelf is heel makkelijk, en voor de vulling kun je ook best (aangevette) slagroom en jam gebruiken.. banketbakkersroom ook makkelijk zelf te maken of zakje van dr oetker uit de supermarkt.. evt opgeklopte slagroom erdoor en je hebt zwitserse room
En voor je eerste taartjes kan je meestal in huis ook van alles vinden om te gebruiken....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Succes! En showen dat eerste taartje he  ;)

5 Laatst bewerkt door Bommeltje (17-05-2011 00:01)

Wellicht woon je in de buurt van een taartdecoratie winkel? Er zijn er diverse tegenwoordig door het hele land..

De meiden (en soms enkele man  :Y ) in de winkel kunnen je ook prima adviseren. Dan zie je wat je koopt, en krijgt soms nog extra handige tips zodat je niet al te hogen kosten maakt voor je allereerste taart.

Ikzelf zou slagroom en/of banketbakkers room niet echt aanraden voor een eerste taart. Je wilt dan lekker bezig zijn. De tijd nemen en je dan geen zorgen maken als je taart 3 a 4 uur buiten de koelkast staat. (Ik kan mij mijn eerste taart herinneren en daar zijn toch heel wat uurtjes ploeteren aan vooraf gegaan  :+ )

Hou het dan bij botercreme en jam  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de tips. Ik woon in Utrecht.. Ik hoorde dat we hier een taartenwinkel hebben. (Tafel van 8). Ben nog kijken of er ook andere winkels zijn in mijn omgeving.

Ik ga zo alles noteren. Zodat ik weet wat ik moet kopen haha.

Ik houd jullie op de hoogte van mijn eerste taart ..

Marokaansemeid_ schreef:

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de tips. Ik woon in Utrecht.. Ik hoorde dat we hier een taartenwinkel hebben. (Tafel van 8). Ben nog kijken of er ook andere winkels zijn in mijn omgeving.

Als je een beetje goed vervoer hebt kan je ook naar de winkel van Lies in Houten. De Tafel van 18 is een heerlijk snuffelwinkeltje, maar wel qua uitstekers enzo minder goed bevoorraad.

Groetjes Karine

Kaatjekikker schreef:
Marokaansemeid_ schreef:

Hallo Allemaal,

Als je een beetje goed vervoer hebt kan je ook naar de winkel van Lies in Houten. De Tafel van 18 is een heerlijk snuffelwinkeltje, maar wel qua uitstekers enzo minder goed bevoorraad.

Wat raad je me aan. tafel van 18 of lies in Houten. Ik kan der beide heen..  Is opzich niet ver

ik raad je Lies aan :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

ik raad je Lies aan :Y

Is die ook goedkoper dan tafel van 18? Hoor namelijk dat tafel van 18. Behoorlijke prijzen vraagt voor marsepein etc.??

11

Lies hanteert de normale prijzen die je over het algemeen ziet bij de grote webshops en winkels. (Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel de tafel van 18 vraagt voor marsepein dus weet ook niet of die duurder zijn.)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

De marsepein die ik bij de Tafel van 18 vandaan had vond ik veel minder prettig, geen idee welk merk ze heeft.
Ik haal gros van de spullen bij Lies. Mijn bakmix (moscovisch) en poedersuiker haal ik bij de molen in IJsselstein.

Groetjes Karine

13

Heb je de FAQ's al doorgelezen? http://www.deleukstetaarten.nl/faq/64/W … de+taart?/

En gezocht op bijv materialen AND beginner?

14

de tafel is met sommige producten vele malen duurder dan andere winkels en met weer andere producten iets goedkoper.
Daarbij moet je daar betaalt parkeren, bij lies niet. En lies heeft een veel ruimer assortiment :Y

groetjes Tirza     

Dank jullie wel! Ik ben bij lies geweest.. Nou ik had die man echt gek gemaakt:$ ik kon het maar niet vinden. En mijn navigatie gaf telkens de verkeerde weg. Uiteindelijk kwam ik er dus uit met hulp van die lieve meneer..

Ik heb Fondant, marsepein, smoothers, uitstekers(Bloem), Taartzaag, Icing, En van die figuurtjes zodat ik kan decoreren met die icing. Helaas hadden ze geen Mix voor de bodem. Dus ben ik maar hier in Utrecht langs de AH gegaan om een kant en klare bodem te kopen.. want wil vandaag een taart bakken. Heb er zo een zin in..

Ik heb ook even slagroom & Klopfix gekocht. Voor de vulling.

Mijn broer heeft namelijk een nieuwe winkel. Die Morgen open gaat. Dus wilde hem graag verassen.

En dan een leuke tekst erop schrijven.

Heb er helemaal zin in. Ik ga zo de keuken induiken..

En zal jullie het eindresultaat laten zien..

16

leuk!! gefeliciteerd met je aanwinsten!!  :)

gek dat ze geen cake of kapselmix hadden, dan heeft iemand daar flink ingekocht. Je kunt het ook zelf maken he, zie recepten hier op de site, of eventueel uit een pak van de supermarkt, want die kant en klare bodems zijn niet zo lekker  :nooo

groetjes Tirza     

tipsytaartje schreef:

leuk!! gefeliciteerd met je aanwinsten!!  :)

gek dat ze geen cake of kapselmix hadden, dan heeft iemand daar flink ingekocht. Je kunt het ook zelf maken he, zie recepten hier op de site, of eventueel uit een pak van de supermarkt, want die kant en klare bodems zijn niet zo lekker  :nooo

Dank je wel!

Die meneer vertelde mij dat er veel klanten waren geweest. Maar ik heb ze gemaild. En een bestelling gedaan.. Dus dan houden ze het als het goed is voor mij apart Altans dat vertelde die meneer mij..

Ik ga wel zo botercreme maken. Of is dat niet nodig?

Die kant en klare bodems zal ik alleen vandaag gebruiken..

18

en is je taart al gelukt :)

Nee, hij was echt mislukt..

Pff:( Ik moet even binnenkort weer even nieuwe inkopen doen.. Ga morgen even langs tafel van 18..

En dan opnieuw proberen..

Dames, ik ga nieuwe marsepein merk gebruiken. Want Funcakes vind ik niet zo fijn..

20

Marokaansemeid_ schreef:

Nee, hij was echt mislukt..

Pff:( Ik moet even binnenkort weer even nieuwe inkopen doen.. Ga morgen even langs tafel van 18..

En dan opnieuw proberen..

Dames, ik ga nieuwe marsepein merk gebruiken. Want Funcakes vind ik niet zo fijn..

nieuwsgierig wel merk ga je gebruiken ;)
heb je alle spulletjes wat je wilde hebben :)

Ik ben niet geweest haha!

Ik wil een lijstje hebben met wat ik moet hebben. Heb nu alleen taartzaag. En paar onzinspulletjes.

Wie wilt me helpen met een lijstje waar mee ik al een eindje kom. Dus wil ermee een taart of twee maken.

En ik heb al een bakvorm van de ikea. Weet iemand of die goed is? of zal ik een andere kopen?

HELP ME OUT

22

Welke bakvorm van de Ikea heb je ?

Een lijstje als beginners pakketje mmmm wat ik had was dit:

Met dit startpakket krijgt u het volgende:

* 1 kilo biscuitmix
    * 500 gram mix voor botercreme
    * 500 gram banketbakkersroom
    * 1 kilo marsepein
    * 4 Americolor soft gel flesjes, kleur naar keuze (opgeven bij opmerkingen)
    * 1 FMM snijmesje
    * 1 FMM smoother
    * 1 Wilton taartzaag
    * 1 PME bakpan, 20 cm doorsnede
    * 1 luxe taartkarton

Dit was het luxe pakket wat ze verkochten bij de webshop en ik betaalde er 45 euro voor....
Ze hebben ook een standaard pakket:

* 1 kilo biscuitmix
    * 1 kilo marsepein
    * Americolor beginnerset met de kleuren rood-geel-groen-blauw
    * 1 FMM tool knife/scriber

of iets luxer:

* 1 kilo biscuitmix
    * 500 gram banketbakkersroom
    * 1 kilo marsepein
    * 1 Americolor starterssetje met 4 kleuren - blauw, groen, geel en rood
    * 1 FMM snijmesje
    * 1 FMM smoother
    * 1 Wilton taartzaag

Misschien heb je er wat aan ? Er zijn trouwens verschillende webshops die zulke start pakketten verkopen...

Verder is het handig om wat uitstekers te hebben! Afhankelijk van hoe je je taart wilt decoreren...

23

Als ik jou was zou ik toch een workshop basistaart gaan volgen, dan heb je misschien beter een idee hoe je het moet doen en wat je aan kan/wil schaffen.
Je springt nu een beetje in het diepe zonder te weten waar je naar toe wil zwemmen.
Het zou zo zonde zijn als je heel veel dure taartspulletjes aan gaat schaffen die je uiteindelijk niet gaat gebruiken, toch?
Tevens kom je van een workshop over het algemeen toch thuis met een mooie taart en dat motiveert zoveel beter dan in de keuken een misbaksel moeten weggooien.

It's just a piece of cake