1

Onderwerp: Welke jam gebruiken jullie??

Ik heb ooit iets gelezen dat de Hero jam niet zo goed was, daar was een reactie mee. Geen idee wat ????

Maar welke merk jam zijn jullie tevreden over en gebruiken jullie in de taart?
En ik ben ook wel benieuwd naar de smaak die het meest gebruikt wordt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: Welke jam gebruiken jullie??

Bij mij is het frambozenjam van het eigenmerk van de Plus het meest gebruikt. Lekker fris maar niet zuur.....

Volg je hart...want dat klopt!

3

ik gebruik die van de lidl, ze hebben best veel smaken en ik vind de jam niet de 'nat'zeg maar

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

4

Ik gebruik huismerk albert heijn heel lekker.
Maar die van de Aldi is ook errug lekker.

Groetjes Bianca

5

ik gebruik veel aardbeien vlaaivulling van Hak.

ik lees wel even mee, misschien lees ik goede tips

Groetjes, Franka

6

zelfgemaakte saus :Y   van bramen, frambozen, japanse wijnbes en aardbei :9
En anders de jam van Bon Maman; zijn regelmatig in de aanbieding bij AH; de frambozen of de 4vruchten zijn favoriet.
(Naar mijn smaak proef en zie je echt wel of het goede of goedkope jam is)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Bij de Jumbo hebben ze ook veel "exotische" smaken (zoals kiwi, passievrucht/perzik,ananas en nog anderen waar ik nu even niet op kom), deze zijn ook lekker fris.
En als je voor een mierzoete taart wil gaan dan is de rozenjam ( bij de turk of een toko) een echte aanrader :9  :9

4-vruchten Halva jam van de AH eigen merk. Combineert met bijna alles en er zit minder suiker in dus lekker fris.

Life is what you bake it.

9

Ik maak het zelluf, simpel en lekker en anders vind ik bon maman een goede jam.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

10

Ik maak ook al mijn eigen jam, in de lente en zomer maak ik aardbeien, bramen en kersenjam. In de winter bananen, ananasjam. Ik zorg dat ik voldoende heb om het hele jaar door te komen.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Ik gebruik altijd Bon Maman (met die roodwit geblokte dekseltjes) en dan meestal de viervruchten....

12

Ik gebruik de jam van de ALDI nog nooit klachten gahad. :P

13

En wie zeeft de jam ?
Want frambozen en vier vruchten hebben van die akelige pitjes er in zitten, maar als je het zeeft wordt het weer zo dun dat het helemaal in het kapsel trekt  :s

Ik gebruik meestal vlaaivulling of aardbeienjam (die smalle potjes zonder suiker, duur maar heerlijk  :9 . (en bij een chocokapsel met een cocos laag gebruik ik anannasjam)

14

Als iemand geen pitjes wil, zeef ik mijn jam en dan kun je het eventueel nog wat laten inkoken tot het weer de goede consistentie heeft.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

15

ik maak altijd saus (scheelt de helft van de suiker tov de jam :Y ), lekker dik; dat trekt een beetje in het kapsel en ligt er een beetje op  :think:  :s (duidelijk zeker wel hè ;) ).
Vindt iedereen altijd erg lekker :Y
Het is ook wel makkelijker, dijkje spuiten en schenken maar :Y

16

Altijd viervruchtenjam van de Lidl, lekker een beetje zuur :)

Groetjes, Conny

17

Alvast bedankt allemaal voor de reacties.
Tot nu toe gebruikte ik dus Hero, als ik jam gebruikte.

Weet iemand wat er dean fout gaat met Hero??

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

18 Laatst bewerkt door Carien (20-05-2011 18:09)

:think: ik heb daar weleens over gelezen, maar weet 't ook niet meer :nooo Kom je er niet met de zoekfunctie?

19

mamski schreef:

Alvast bedankt allemaal voor de reacties.
Tot nu toe gebruikte ik dus Hero, als ik jam gebruikte.

Weet iemand wat er dean fout gaat met Hero??

Was het niet te dun/waterig?

20

Oeps, ik gebruik altijd die van Hero, en nooit klachten! Vind het zelf ook echt lekker!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

21

Ook terug te lezen in dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 65&p=2

chefkok35 schreef:

hero jam bevat redelijk veel conserveringsmiddel wat een reactie kan aangaan met de botercreme (schiften) .

22

Nou, komt de jam eigenlijk niet in aanraking met mijn botercreme. Misschien dat t daarom steeds per ongeluk goed ging?

heerlijke taartgroetjes van Brenda

23

Ik wist het ook niet hoor, totdat ik dus kortgeleden dit stukje las (was volgens mij nadat iemand in V&A een tip had gezet dat Hero ergens in de aanbieding was. Ik haal hem dus gewoon maar niet in huis, ondanks dat ik het wel een lekkere jam vindt. Just to be save :)

24

Ik gebruik altijd bonne maman of hero .
Die vind ik het lekkerst en toch een duidelijk verschil met goedkopere merken die ik heb uitgeprobeerd. Bijvoorbeeld eigen merk Dekamarkt vond ik waterig met stukken... geen succes. Ik wil een bepaalde kwaliteit neerzetten dus ik kies gewoon mijn favoriet.

25

lidl jam vind ik tot nu toe de allerlekkerste. veel vruchten erin en weinig saus. dan wordt mijn biscuit tenminste niet zo nat. ook al markant merk aardbeienjam gehad maar die vond ik dus wel te nat.

maar de allerlekkerste jam maak ik zelf  ;) . het seizoen is weer bijna aangebroken dus de aardbeienjam, frambozenjam (met pitjes  :9 ) en bramenjam zal straks weer terug te vinden zijn in mijn taarten. heb ook nog een potje kruisbessenjam in de kast staan die mijn mama gemaakt heeft en die wil ik ook een keer in een taart stoppen. heerlijk zuur  :)