1

Onderwerp: Hulp bij bakken 12 cm blanda's

HELP HELP!! Ik moet voor morgen 8 mooie 12 cm bolletjes hebben en ik heb er net 1 proef gemaakt met biscuit... wil er echt niet goed uit en was niet zo mooi hoog!!!

Ik heb er 65 gram biscuit mix in gedaan en ingevet met bakspray en toen even met keuken rol nageveegd zeg maar.........

Is het handiger met cake (heb wel cupcakemix van funcakes in de kast) Hoe lang in de oven???? En op mijn rooster gaan ze scheef staan, kan ik er een bakblik onder doen.

Ik las ook iets over bakpapier strookjes erin?? Sorry voor alle vragen, maar ik il dit graaaaagggg goed doen :)

Hoe doen jullie dit...graag tips!!!!!!!  :o  :+  :+

BEDANKT ALVAST!!!!!!!

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2 Laatst bewerkt door joke ellen (20-05-2011 10:30)

Re: Hulp bij bakken 12 cm blanda's

Strookjes bakpapier :Y
Hoeveelheden: 50 gram mix, 40 gram ei, 5 gram water. Per blanda 12 cm.

Het is 100 gram beslag per schaaltje meende ik eens ergens gelezen te hebben

3 Laatst bewerkt door Sannn (20-05-2011 10:33)

Als ik blanda bolletjes bak, dan doe ik altijd 120 gram mix per 2. Mix je wel 10 minuten??? Ik spray de blanda's ook in.

Om de kapsels er makkelijk uit te krijgen, kun je 2 stroken bakpapier kruislings in je blanda stoppen.

En ja, je kunt ze op een bakblik zetten. Ik bak ze altijd in 30 minuten af op 150 graden. Maar let er wel op, dat elke oven anders werkt. Dus voordat je ze eruit haalt wel ff prikken om te zien of ze gaar zijn.

Je kunt ook de cupcake mix gebruiken, maar dat worden je bolletjes wel heel compact.

Succes!

Groetjes San

4

Meerdere tegelijk mixen.

Als ik maar 1 ei mix dan komt mijn taart nooit heel hoog. Dus mix ik altijd met minimaal 4 eieren.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik heb je titel wat meer inhoud gegeven, 'help, help' werkt alleen maar averechts.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Dit topic al gezien? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=89894 how-to over 6 blanda's........

7

SUPER Bedankt!!! En ook voor het aanpassen van mijn titel.... beetje taartjesstress geloof ik... :o  haha, nu gaat het vast goed komen!!!!  :D

8

IK heb ze net gebakken en ze zijn elemaal perfect!!! Die how to voor 6 blanda bolletjes werk echt super, alleen zijn de foto's er niet meer... maar ach helemaal gelukt!!! Ik heb ze na dat ik ze uit de oven heb gehaald even een beetje 'losgekneed', dus het schaaltje een beetje heen en weer gedrukt zeg maar, toen nog een klein tikje erop en flop los!!!

Bedankt iedereen voor de goede tips :)!!!!

9

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Had Lot gemaild voor de foto's uit haar how-to, maar helaas......ze zijn verdwenen  :s

10

thanx Karin  :thumb: , het is zo zonder foto's ook gelukt, duidelijke omschrijving  :)