Onderwerp: Houdbare of verse slagroom

Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruiken van houdbare slagroom in de taarten? Ik heb eigenlijk altijd die bekertjes verse slagroom uit de koeling, maar ik ontdekte die houdbare slagroom in kartonnen verpakking.

Is die slagroom ook lekker om te gebruiken of die is die gekoelde beter? Ik zag dat je houdbare slagroom van Campina hebt, maar ook een heel goedkoop merk bij de Jumbo en de Aldi.

Alvast bedankt voor het lezen!

Van taarten maken word je blij!

2

Re: Houdbare of verse slagroom

Ik heb meestal die bekers uit de koeling, maar ik heb ook wel eens zo'n pakje genomen. Dat was een heel goedkope (geen campina dus) Er zat in dat kartonnen pakje minder als in een beker uit de koeling, dus daar moet je misschien even op letten.
In de taart als vulling smaakt het prima. Ik heb het nooit zo gegeten. Je moet dat kartonnen pakje wel eerst koelen voor je het opklopt hoor!

Groetjes Gerien

3

Re: Houdbare of verse slagroom

Ik vind die houdbare slagroom geen succes maar mocht je het gaan proberen altijd van tevoren in de koelkast en goed koud laten worden dus minstens een dag van tevoren in de koelkast. Maar dat merk van de lidl vind ik bijvoorbeeld veel slechter opklopbaar dan verse slagroom en de smaak vind ik ook minder. Het liefst gebruik ik slagroom voor professioneel gebruik uit van die liter-flessen (te koop bij de groothandel). Smaakt goed en blijft lekker lang stevig.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl