1

Onderwerp: geen taartkarton! Lekker stom!!!

Ik moet voor morgenavond een taart 30x30 klaar hebben.
Dacht helemaal goed voorbereid te zijn en sta dus net het kapsel te snijden om zo te gaan vullen en af te smeren.
Nee zeg.....heb ik geen taartkarton meer in die maat :s .

Nu sta ik enorm in twijfel..........zal ik hem nu toch gewoon vullen en afsmeren op m'n draaiplateautje en morgen gelijk naar de winkel voor het bewuste karton of zal ik hem dan toch maar morgen vullen direct op het karton????

Maar ja, als ik dat doe, droogt het biscuit dan niet uit? Omdat ik hem ook al gesneden heb?
Wie weet raad???

Groetjes, Angela

2

Re: geen taartkarton! Lekker stom!!!

Heb je niet een ander groot karton ergens liggen? En plastic folie?

Verplaatsen als ie af is kan alleen als je heel voorzichtig doet. Nou ja, het kan wel, maar de kans dat er iets beschadigt is erg groot.
Als je je biscuit weer in een zak doet of goed in folie inpakt kan ie nog wel een nachtje hoor. Zelfs gesneden en al.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Als je hem hebt gevuld en afgesmeerd, kan de taart makkelijk een nachtje in de koelkast staan hoor, zonder dat het droog word.

Groetjes Eline

4

Dan ga ik dat maar doen.
Heb hem al in folie gepakt en doe er dan nog wel een zak omheen.
Ga toch maar voor de zekerheid dat er niets kan beschadigen.

Dankjewel voor je reactie  :) .

Groetjes, Angela

5

Kartonnen doos inpakken met kadopapier en dan folie er omheen of heb je geen folie in huis?

Say YES with joy. Say NO without fear.

6

Oh...dat zou ook nog kunnen ja!
Dus gewoon een taartdoos verknippen, daar omheen pakpapier en folie en dat als taartkarton gebruiken???

Groetjes, Angela

7

Angela71 schreef:

Dus gewoon een taartdoos verknippen, daar omheen pakpapier en folie en dat als taartkarton gebruiken???

Beetje laat misschien maar ja dat bedoelde ik, taartdoos, gewone kartonnen doos, gaat prima!

Say YES with joy. Say NO without fear.

[move]--> td algemeen

ik heb je titel wat meer inhoud gegeven. Als iedereen hier titels gaat gebruiken met lekker stom, of ik heb een vraag oid, wordt het hier erg onoverzichtelijk. :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Angela71 schreef:

:think: wanneer ik geen taartkarton meer heb verknip ik ook wel eens een  taartdoos. Maar hier hoeft toch niet per se papier en folie omheen? Alleen wanneer je het wilt natuurlijk  ;) , maar ik begrijp uit je verhaal dat je alleen een taartkarton nodig hebt?  :)

10

Angela71 schreef:

Dacht helemaal goed voorbereid te zijn en sta dus net het kapsel te snijden om zo te gaan vullen en af te smeren.

Nu sta ik enorm in twijfel..........zal ik hem nu toch gewoon vullen en afsmeren op m'n draaiplateautje en morgen gelijk naar de winkel voor het bewuste karton of zal ik hem dan toch maar morgen vullen direct op het karton????

Maar ja, als ik dat doe, droogt het biscuit dan niet uit? Omdat ik hem ook al gesneden heb?
Wie weet raad???

na de supermarkt een doos van chips halen en die op maat snijden ;)

11

Angela71 schreef:

Wie weet raad???

naar de supermarkt en een doos halen waar je je karton op maat kan uitsnijden ;)

12

Lieve dames,

dank jullie wel voor jullie reacties en het is gelukkig allemaal goed gegaan. Gisteren toch nog gevuld en dat gewoon op bakpapier gedaan. Vanochtend snel naar de winkel en een karton aangeschaft.
Vanaf bakpapier op het karton geschoven en gelukkig geen schade  :) .

@Tirza: ook nog bedankt voor de aanpassing titel!
            Is inderdaad beter en een stuk duidelijker :) .

Groetjes, Angela