1

Onderwerp: Even voorstellen en gelijk een vraag

Hallo meiden,

Ik ben Linda en woon in papendrecht. Ik heb vandaag heel enthousiast allerlei spulletjes gehaald om leuke taarten te gaan maken. Ik ben ook gelijk enthousiast de keuken in gesprongen en loop gelijk tegen iets aan. Ik ben bezig met de mix voor biscuit. Ik heb de mix en de eieren al in de kom zitten alleen moet het water er nog in. Ik heb een vorm van 18cm, dus moet er volgend het tabelletje dat ik op de site gevonden heb 16ml water bij maar hoe moet ik weten hoeveel 16ml water is? Mijn maatbeker begint bij 100ml????

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Linda

2

Re: Even voorstellen en gelijk een vraag

Hallo!
Het probleem wat jij omschrijft, daar hat ik ook last van. Ik heb bij de Hema een hele kleine maatbeker gekocht met een max. inhoud van 150 ml. Dit is nog steeds niet heel precies maar wel veel preciezer. Als je een digitale keukenweegschaal hebt kun je ook gewoon 16 gram water afwegen. Water is nl standaard gewicht om het zo maar te noemen. 1 liter water staat gelijk aan 1 kilo.
Succes ermee, en welkom op het forum!

3

Welkom!

Tja, misschien heb je je ondertussen al gered. Ik weet niet hoe anderen het doen, maar ik heb zo'n klein doktersspuitje en dat werkt superhandig.  :thumb:

Succes verder en niet vergeten foto's te maken van je resultaat!  :Y

4

Heel erg bedankt voor jullie berichten. Ik ben pas bevallen van onze zoon en heb een flesje van hem gepakt, daar begint het met 30ml. Het is voor de eerste keer een prima taartje geworden, morgen ga ik kijken hoe ik hem verder ga maken. Bedankt voor de tips, en ik zal zeker foto's maken van het resultaat!!!

Nogmaas bedankt!!!

Groetjes Linda

5

Zoals al gezegd is: gewoon 16grám water afwegen, is gelijk aan 16ml.