1

Onderwerp: MBC maken, au bain marie vraagje

Ik ga vanmiddag voor het eerst Meringue botercreme maken. Ik wil de kom van mijn Kennie gebruiken, dus ook voor het au-bain-marie gedeelte.
Hoe erg is het dat de onderkant van de kom het hete water raakt dat in de pan zit waar ik de kom inzet? (als je het nog snapt zo  :/ )
Ik heb eens ergens gelezen dat tijdens het au-bain-marie proces de binnenste kom het water niet mag raken, maar ik kan niet vinden waarom niet.
Weet iemand dit?

En nog een vraagje erbij:
Als ik de MBC nu zonder smaakje maak en het straks ga invriezen, kan ik dan na ontdooien alsnog een smaak toevoegen?

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: MBC maken, au bain marie vraagje

1. na ontdooien moet je het alsnog goed doormixen en je voegt als laatste smaakjes toe, dus dit werkt prima!!!

2. bij au bain marie is het de bedoeling dat het gene wat je klaar maakt rustig gaart. zodra je het IN het water houd heb je kans op schiften/aanbranden.

erboven hangen zorgt ervoor dat de temperatuur gelijkmatig verdeelt wordt.

3. ik gebruik ook mijn RVS kom van mijn mixer voor het au bain marie verwarmen, dit werkt perfect omdat je het na verwarmen direct moet mixen en dus niet meer hoeft over te gieten.

N-Joy Cakes

3

Re: MBC maken, au bain marie vraagje

NiQ: Dank je voor je uitleg.

Ik heb zojuist de MBC gemaakt en heb er nu goed op gelet dat de onderkant van de kom het water niet raakte. Het ging goed.

Dit was dus de eerste keer dat ik dit maakte en het viel mij erg mee. Ik dacht altijd dat het erg omslachtig was.....niet dus :thumb:

En o.....wat is die MBC ongelovelijk lekker!!! Veel lekkerder dan de gewone 1:1. Ik ben overstag hoor........ in het vervolg alleen nog MBC voor mij!! :9

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......