1

Onderwerp: botercreme 1 op 2...ben ik nou gek?

Ik lees hier heel veel over de bc-mix en bc1:1, maar ik gebruik zelf altijd een recept voor bc, waar de verhoudingen 1:2 zijn, dus 1 deel roomboter en 2 delen suikerbakkerspoeder. Ben ik nou gek?

married to my oven glove...

Re: botercreme 1 op 2...ben ik nou gek?

Nou je bent denk ik niet gek maar het lijkt mij icm de toch al zoete marsepein/fondant wel een erg zoete hap worden...

Life is what you bake it.

3

tja, daar heb je wel gelijk...maar is de 1:1 niet te boterig dan? en is de mix minder zoet? sorry hoor, gewoon nieuwsgierig... :o

married to my oven glove...

nee je bent niet gek, de frosting van de hummingbird bakery is bijvoorbeeld 1:3 :Y plus een extract oid.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik gebruik de 1:1 bc alleen om af te smeren, en dan is het boterige juist wel handig, want dat wordt in de koeling keihard, dus prima om heel strak mee af te smeren. En omdat het maar een heel dun laagje is, proef je dat nauwelijks. Ik doe er meestal nog wel een eetlepel of 2 witte chocopasta door. Dat wordt ook hard in de koeling, en is net even iets lekkerder.

Ik gebruik ook geen mix, maar vroeger wel om te vullen. Tegenwoordig gebruik ik de meringue bc om te vullen. Die vind ik wel erg lekker.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me