Re: Taart voor besnijdenisfeest en bijbehorende koekjes

mamsvan2 schreef:
Taartenmarie schreef:

Gelukkig dan maar dat het arme, arme kind na afloop van die vreselijk barbaarse en middeleeuwse mishandeling mag smikkelen van deze prachtige en ongetwijfeld heerlijke taart  ;)

Sorry hoor maar moet dit toch echt even kwijt, de bovenstaande opmerking vind ik echt middeleeuws. Mens zoek toch eerst de feiten op voordat je anderen kwetst met je opmerking. :grr:  :grr:  :grr:

Als je eerst het hele topic door leest dan begrijp je de reactie van Taartenmarie ook beter en er staat niet voor niets een  ;) achter.

Mooie taart hoor Emine :thumb: , jammer dat de reacties erg OT gaan.

27

mamsvan2 schreef:
Taartenmarie schreef:

Gelukkig dan maar dat het arme, arme kind na afloop van die vreselijk barbaarse en middeleeuwse mishandeling mag smikkelen van deze prachtige en ongetwijfeld heerlijke taart  ;)

Sorry hoor maar moet dit toch echt even kwijt, de bovenstaande opmerking vind ik echt middeleeuws. Mens zoek toch eerst de feiten op voordat je anderen kwetst met je opmerking. :grr:  :grr:  :grr:

Mamsvan2 (mens?), snap je werkelijk niet hoe mijn bericht bedoeld was??? Ik wil Emine's topic verder niet vervuilen maar raad je toch aan het geheel nog eens rustig door te lezen om mijn bericht in de context van eerder berichten te kunnen plaatsen...

Life is what you bake it.

28

Jeetje even niet online geweest en de topic is geheel de verkeerde kant op gegaan  :D

Dit is onze geloof. Ik heb respect voor jullie mening en heb aub ook respect voor mijn geloof. No offense.  :thumb:

Respect you all...

Happiness is a CAKE!!

29

Fantasietaart schreef:

nou sorry joor, maar alles wat ik er over hoor is niet echt positief :(
en of het nou wel of niet met verdoving/ in het ziekenhuis gebeurd, lijkt mij niet prettig en erg middeleeuws,
we leven in nederland en we kunnen allemaal douchen en ons elke dag wassen
kijk om andere redene oke maar dan geef je toch geen feestje??

ik bedoel als ik om me heen kijk en er valt een man op zn zaakje zie je ze allemaal wegtrekken, dus ook bij besnijdinis brrr lijkt mij niet prettig geloof of niet brrr :s

Ik heb al 2 maal een vriend gehad die besneden is. Ze hebben er beide geen trauma aan over gehouden, herinneren zich beide niet of het nu wel of geen pijn deed (er bestaat trouwens ook zoiets als pijnmedicatie) en ze zijn beide er erg tevreden mee. De ene heeft ook zijn eigen jongens laten besnijden en dat had hij alvast niet gedaan moest hij zijn eigen besnijdenis als erg of traumatiserend ervaren. Het is naar mijn mening ook gewoon netter en properder. En of het nu gedaan wordt om medische redenen, geloofsovertuiging, of gewoon omdat iemand het hygiënischer vindt, die keuze dient gerespecteerd te worden.

Terug on topic:

Ik vind het een mooie taart en koekjes. Mooie kleur blauw! Zelf gekleurd of is het een bestaande kleur?

30

zelf gekleurd met navy blue... ;)

Happiness is a CAKE!!

31

Zaterdag heb ik ook een besnijdenisfeest en ik mag de taart maken. Ik heb dit mannetje geboren zien worden en vind het een eer dat ik zijn taart mag maken voor dit feest. De besnijdenis is al gedaan en het ventje heeft er echt geen last van gehad. Denk ook niet dat we hier zo paniekerig over moeten doen want het is iets wat bij de cultuur hoort. het gebeurt in het ziekenhuis, onder narcose, en is geen verminking.
zaterdag is het groot feest en wordt het mannetje van 3 opgehaald van huis met muziek en een mooi versierde auto, er worden balonnen opgelaten, een feest in een zaal met voor de kinderen een clown, lekker eten en veel gezelligheid. Nou.... kan er niets fouts in ontdekken hoor. Het is gewoon 1 groot feest....

Groetjes Fatima

32

Ik vind je taart en koekjes echt super! Mooie kleur blauw ook zo in combi met het zilver!

Alleen staat je taartplateau nou op wieltjes? Handig!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

33

Leef! schreef:

Ik vind je taart en koekjes echt super! Mooie kleur blauw ook zo in combi met het zilver!

Alleen staat je taartplateau nou op wieltjes? Handig!

ja haha, is bedoeld voor een plantenbak maar is heel handig haha

Happiness is a CAKE!!

34

Mooie taart hoor!! :thumb: Inderdaad een erg mooie kleur blauw.

Vraagje; Welk soort fondant gebruik je voor dit soort taarten (ivm de gelatine)?

Groetjes, Renata

35

gewoon bakels.

Happiness is a CAKE!!

36

Ik vind je taart op zich wel mooi maar ik zou de decoratie toch wat dunner uitrollen. Het is nu een beetje "grof" als je begrijpt wat ik bedoel. Maar dat is geheel mijn mening.

Volg je hart...want dat klopt!

37

Grof? Fondant begon al te scheuren bij het oppakken, maar het zou wel schelen in de fondant kosten haha...

bedankt dat je eerlijk je mening zegt ;) Zal er voortaan op letten

Happiness is a CAKE!!

38 Laatst bewerkt door Fantasietaart (18-05-2011 11:26)

laat maar ik word er gewoon boos over als ik dit allemaal lees

ieder zijn ding maar ik mag best zeggen dat IK er niet aan moet denken.

Ik vind dat als je een volwassene vraagt om dit te doen anders dan een kind dit op te leggen

ik geef mijn baby ook geen oorbellen omdat ik vind dat ze daar zelf over moet kunnen beslissen.

en als zij de leeftijd heeft dat ze dat kan ik er achter zal staan.

is misschien een rare vergelijking maar ik vind dat je ieder lichaam moet respecteren, en er niet in gaat prikken/snijden

geld maakt niet gelukkig, maar ik ben niet teberoerd om het nog een kans te geven

39

Fantasietaart schreef:

laat maar ik word er gewoon boos over als ik dit allemaal lees

Misschien is het dan voor de volgende keer handiger als je een topic gewoon laat voor wat het is en niet weer omhoog halen door er een reactie te plaatsen. Ik durf te wedden dat dit topic redelijk naar beneden gezakt was aangezien de laatste reactie vóór jou van 11 mei is...... Nu gaan mensen het weer lezen en krijg je (denk ik) tóch weer reacties die je niet wilt horen/lezen..... (Máár...dit is mijn mening...)

Volg je hart...want dat klopt!

Liesa schreef:
Fantasietaart schreef:

iewww dat is toch verboden ... besnijden bah moet er niet aan denken

hmmm en dan ook nog een feest er na raar hoor :think:

leuke taart maar of dat het goed maakt ... ik heb mijn twijfels
:s

Zucht... deze opmerking is genomineerd in de categorie lekker ontactisch...laat je de volgende keer maar eerst eens goed informeren voor je je vingers op het toetsenbord zet! :s
Maar het gaat om de taart en die is prachtig hoor, mooie kleur blauw heb je gebruikt Emine, helemaal goed!

niets ontactisch ik zei ik moet erniet aan denken.
er zal vast een rede achter zitten. maar ik moet er nog steeds niet aan denken.

geld maakt niet gelukkig, maar ik ben niet teberoerd om het nog een kans te geven

41

Ik persoonlijk vind mensen die niet van ophouden weten ook heel... :x

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

42

Desalnieteplus: hele mooie taart Emine!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Carin schreef:

Ik persoonlijk vind mensen die niet van ophouden weten ook heel... :x

Helemaal mee eens, zo kan ik ook niet begrijpen waarom mensen zo bot moeten reageren op een forum. Wat schiet je er mee op??? Niets toch?? Als ik het ergens niet mee eens ben dan hoeft echt niet iedereen dat te weten, ik surf dan lekker verder naar een ander topic.... :Y

44

Bovendien heeft Emine die besnijdenis niet gedaan, maar gaat het om de taart die ze in opdracht heeft gemaakt en die ziet er prachtig uit !!  :thumb: