1 Laatst bewerkt door Nokkie (18-05-2011 13:01)

Onderwerp: spoed staat nl nu in oven blanda 20 cm mix Funcakes

In heteluchtoven blanda 20 cm, voor het eerst gevuld met biscuitmix Funcakes.
Ik twijfel of ie gaar is.
Sateprikker is droog.
Maar toen ik  na. ca. 45 minuten even op de bovenkant drukte of biscuit meegaf (terwijl hij nog in de oven staat) kwam er een deukje in. Daarnaast veert ie wel mee volgens mij.
Is ie nu gaar of niet?
Heb voorheen nooit mix gebruikt en  moet er nog meer maken zo.
randen biscuit zijn iets los van de kom

Re: spoed staat nl nu in oven blanda 20 cm mix Funcakes

Droog is droog ;)
In het midden moet ie het langst, dus als ie daar ook droog is... dan issie gaar :Y

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

als je prikker droog is is het wel gaar lijkt mij
Heb je er met je vinger ingeprikt of even met een platte hand gevoeld?

Groetjes Silvia

Mijn ervaring met de grote Blanda bol (20 cm) dat je hem het beste 10 minuten langer kunt laten staan vanaf het moment dat je denkt dat hij goed is.  ;)

Iedere keer dat ik hem eruithaalde op het moment dat ik dacht dat ie klaar was zakte hij in en bleek toch nog niet gaar.

Ik heb nog nooit gehad dat hij door die tien minuten extra droog is geworden of verbrand o.i.d.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, laat je het nog even weten?

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

o, was de boel aan het bewerken terwijl jullie al een antwoord aan het tikken zijn.
Gelukkig dat jullie reageren.
Met een paar vingers aan elkaar zeg maar gevoeld, niet met 1 vinger.

6

ik heb hem 5 minuten langer in de oven gehouden en er toen maar uitgehaald.
@Taarterataaa...!, ik ben blij dat te horen.
Volgende keer bij twijfel houd ik hem er toch langer in.
Dat durfde ik nu niet.

Ik had gehoopt dat de bakker in de buurt hier kapsels zou hebben,  maar  daar kan je alleen bodems bestellen, net zoals die vlaaibodems die in de supermarkt liggen. Maar bakker had dan ook nog van andere deegsoorten, zoals van brooddeeg ofzo.

En was hij nu goed??  :)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

8

Weet is niet. Ik kan hem nog niet doorsnijden.
Gaat vrijdag gebeuren, als ik samen met buurvrouwen boltaartjes ga versieren.
Daar zijn de kapsels voor bestemd.
Ik was al van plan een paar extra maken, stel dat er een paar niet gaar zijn......

9

Yes, alle taartjes bleken gelukt!!!!!!
Die met de deuk bleef ook na een nachtje in de vriezer nog vreemd zacht aan de onderkant aanvoelen, bodem was niet nat ofzo, kan het niet goed omschrijven.
Ik had verwacht met het doorsnijden dan ook iets geks te zien, grote luchtbellen o.i.d. of dat het taartje niet helemaal gaar zou zijn, maar behalve de gek aanvoelende onderkant was ie helemaal goed.
De rest van de taarten er toch ongeveer 10 minuten langer gedaan. Waren voor mijn gevoel iets aan de donkere kant, maar achteraf waren ze perfect. (Als ik het beslag zelf maak dan worden ze lichter).
Alle taartjes waren lekker luchtig en absoluut niet droog.
Eigenlijk toch wel een pak van m'n hart.
Na het doorsnijden, toen bleek dat ik me voor niets zorgen had gemaakt, kon ik weer lekker genieten.
De buurvrouwen vonden het ook helemaal leuk, maar bleken meer van het taarten eten dan versieren haha.
Taarterataaa...!, voor mij was het een supertip.
Iedereen nog bedankt voor het meedenken.

Hoi Nokkie,

Fijn om te horen dat het zo goed gelukt is en dan je zo'n gezellige taartenfreubel hebt gehad!
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen!  :Y

Gr. Lies(beth)