1

Onderwerp: boltaart nog niet gaar

Ik ben met een boltaart bezig (een blanda 20 van ikea)
ik heb de oven op 175 graden voor verwarmt (moest 160 maar dat heb ik niet) dus heb ik hem op 150 graden de taart gedaan en dat 35 minuten niet gaar.... toen verlengt met 5 minuten niet gaar toen met 7 minuten verlengt en nog niet gaar nu met 15 minuten verlengt (hij is nu nog bezig) ik heb er ook een enorme bol op gekregen nu is die al wel wat plater door dat ik er gaatje in geprikt heb

hoelang doen jullie hem?
dit is de 3de keer dat ik deze bak en ik heb er altijd ruzie mee

Re: boltaart nog niet gaar

Ik bak hem op 160 en dan moet hij minimaal 45 minuten. Dus op 150 nog wel een stukje langer. De volgende keer pas na 45 min voor de eerste keer checken, blijkt hij dan nog niet gaar, laat je hem de keer daarna minstens 50 minuten staan.
Net zolang tot je de juiste tijd voor jouw oven gevonden hebt. Succes!

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

3

Ik bak mijn 20 cm blanda idd zeker wel 50 min op 150 gr. Wel hetelucht.

4

Bedankt, uit eindelijk heb ik een ruim een uur in de oven gehad.
het duurde even maar hij is gelukt... heb het ook gelijk in me noteerboekje geschreven. Bedankt dames!

5

Ik heb er ook ruzie mee gehad, maar ik heb ook een knake-oven momenteel (zo'n kleine magnetron combi oven). Toch is het me wel redelijk gelukt nu moet ik zeggen, beetje spelen met de temperatuur (eerste paar minuten wat lager 160 bv., daarna op 180). Toch krijg ik wel elke keer het fenomeen dat mijn bovenkant een beetje hard wordt, zeg maar dat je hem er zo 'af kunt pakken'. Maar als ik hem korter in de oven zet dan is het deeg daaronder nog niet gaar.