1

Onderwerp: Krokante chocola?

Ik had ergens gelezen dat er boven op een vulling ( volgens mij bc of bbr) krokante chocolade slierten over heen werd gedruppelt ( weet even niet hoe ik het moet verwoorden). Maar wat houd krokante chocola in is er speciaal recept voor of hoe moet ik me dit voorstellen?

Re: Krokante chocola?

Ik doe dat weleens onder de laag botercreme. Was een tip van Suuz, met een spuitzak gewoon gesmolten chocola er in een raster opspuiten, dan zakt het niet in je kapsel.
Ik laag de laag met de chocola in de koelkast opstijven. Daar overheen gaat de botercreme.

Groetjes Karine

3

Ik heb dat laatst ook gedaan, maar dan op de volgende manier: Eerst een dun laagje lemoncurd op het biscuit smeren en dan gesmolten chocolade erover verdelen, in de koelkast laten opstijven en daarna botercreme of wat je wilt er overheen!!Door de lemoncurd trekt de chocolade niet in het biscuit. DIt heb ik als tip gelezen hier op het forum, weet niet meer van wie, maar het werkt heel goed!!

4

ik spuit ook gewoon een raster over het biscuit, daarna goed opstijven in koeling en dan vulling erover. werkt perfect  :Y

N-Joy Cakes

En dat doe je gewoon met chocola wat je laat smelten maakt niet uit welk merk enz?

6

ja, gewoon choco reep (of overgebleven paashaas die maar niet op ging) in stukken breken, smelten en erover gieten. ik gebruik melk of puur omdat ik dit het lekkerst vindt

N-Joy Cakes

Oooh dat is simpel daar hou ik van  :+  Thanks voor de uitleg!

8

Ik gebruik meestal chocolade met butterscotch, das pas lekker.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591