1

Onderwerp: wie kan mij helpen

ik heb uitrol chocolade gemaakt,van chocolade callebouts mycroy (cacaouboter) glucosestroop en suikerstroop
is op zich wel goed gelukt,heb het goed verpakt en nu is het heel hard,in de magnetron gedaan en toen kon ik het uitrollen voorzichtig,alleen komt er zoveel vet vrij tijdens het rollen,dus dit doe ik steeds met keukenpapier af,want als ik dit laat zitten krijg ik het niet uitgerold,maar er blijft maar vet uit komen
doe ik het zo goed of is er een andere manier,ik denk dat ik iets niet goed doe
ik hoor het graag van jullie ,want ik wil er donderdag een taart mee gaan bekleden
is het juist dat ik dan eerst de zijkanten moet bekleden ermee en dan pas de bovenkant
veel vragen maar het is de eerste keer dat ik zoiets doe,nog nooit met chocolade gewerkt
alvast heel erg bedankt voor de antwoorden

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

2

Re: wie kan mij helpen

er komt altijd veel vet uit.
heb zelf de moed opgegeven met  kneedbare chocolade.
succes

3

ja ik heb het ook gemaakt en bij mij ook zo veel vet wat er uit kwam  :lol:
ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn

4

Het recept van Reini met marshmellows is erg lekker en er komt geen vet meer uit.
Toen het net klaar was, was het prachtig spul, kneedbaar en erg elastisch. Na een nachtje in de koelkast werd het vrij hard en veel minder soepel.
De volgende keer ga ik het direct verwerken, kijken hoe dat gaat.
De smaak vind ik erg lekker.
Succes!

groetjes, anne-mieke

5

hoi,

Ik heb het 1 keer gemaakt, maar dan met Marshmellowfluff.
Tis heerlijk! ruikt heerlijk!
Ik heb het toen maar even laten rusten in de koelkast en gelijk verwerkt. Maar het was wel heel stug en dik.
Ik kreeg het niet mooi glad aan de zijkanten  :(
Er kwam bij het uitrollen geen vet meer uit bij mij...

6

ik heb t 1x ook zo gedaan voor n verjaardagstaart, het rollen van de kneedbare chocolade is n kunst want het werd snel hard, maar het bleek naderhand bij het eten niet alleen hard maar vooral taai, daarna niet meer aangedurfd, dus ik zou het vooral ook n klein stukje maken/proberen en dan eerst zelf eten om te kijken of het ook nog lekker smaakt

7

bedankt voor alle reacties,ik heb het uiteindelijk maar hard laten worden en er krullen van geschaafd,want anders werd een drama

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops