1

Onderwerp: citroenrasp door de botercreme

normaal gebruik ik de mix voor de botercreme, maar tja OP!  dan maar de 1:1 maar toen erg zoet vond ik zelf. Toen kwam ik op het idee om er een lepeltje citroenrasp van dr oetker in te doen en ik moet zeggen, hij smaakt veel beter, lijkt zelf een op de mix alleen dan wel steviger. Misschien een idee voor jullie of misschien de domste fout gemaakt die ik kan maken?

zeg het maar :)

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: citroenrasp door de botercreme

Goed idee hoor! Ik gebruik altijd eigen botercreme en gooi er ook van alles doorheen.

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

3

Domme fout? Welnee joh! Hartstikke lekker juist toch?? Ik gooi er ook altijd van alles aan smaakjes doorheen hoor. Heerlijk!!!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

tja volgens mij heeft niemand geproefd dat ik niet de creme had die ik altijd gebruik, dus ach, als je iets niet in huis heb gewoon wat anders proberen  hahha

5

Lijkt me een goeie tip, maar bedoel je die citroen-extract in een flesje, of fijne schilletjes? Want die ken ik helemaal niet van dr. Oetker...!
Ik vond de 1:1 creme niet te eten zo zoet dus ben op zoek naar wat anders wat net zo stevig is maar is nog lastig te vinden. Misschien is dit dan toch de gouden tip... :)

"Begin de dag met een dansje..."

6

het is citroenrasp en het zit in een plastic doorzichtig potje en het is idd van dr oetker en bij albert hein gekocht.

7

Ik heb laatst ook die citoenrasp door de botercreme gebruikt. Werkte veel beter dan het flesje citroen.
Alleen moet je er wel even rekening meehouden (vind ik) dat daar ook veel suiker in zit. Ik gooi dit spul ok vaak door de cake mix heen. Geeft net een andere, frissere, smaak aan de cakejes.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Help! Ik vraag me af hoe jullie lekkere botercreme krijgen met citroenrasp van Dr. Oetker..????

Het is inderdaad net een potje suiker, met een vleugje citroen..
Door tijdgebrek heb ik 1:1 botercreme gemaakt, en ik wilde er citroenrasp doordoen. Ik heb net het potje opengemaakt, maar het smaakt nauwelijks naar citroen!!! Of moet ik het hele potje gebruiken? En er zitten suiker kristallen in? Hoe krijg ik die weg? Mixen?

Help! Hoe krijg ik lekkere citroen botercreme? Ik heb geen patidess in huis. Wel die citroenrasp dus, maar het smaakt nauwelijks naar citroen, en het knispert.. ik heb ook citroen essence, maar die smaak is ook al niet sterk.. ik heb nog wel een verse citroen in huis.. wordt het met echte citroensap te waterig? Of kan dat wel?

Alvast bedankt...

9

De botercrème 1:1 is niet echt bedoeld als vulling hoor, maar om af te smeren.
Je kunt om te vullen beter het recept van meringue botercrème gebruiken.
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … ringue%29/