1

Onderwerp: zielige hertjes

Heeft iemand een idee waar het fout gaat met mijn hertjes
Ik heb er 10 gebakken, waarvan 6 stuks omgeklapte pootjes hebben Allemaal bij elkaar gebakken, de oven is achteraan vaak wat warmer als vooraan, maar de zielige hertjes zaten zowel voor als achter (Lichtval bij de linker hertjes komt door de foto)
Nu zijn ze eens niet uitgelopen, smaken heerlijk PP recept gebruikt met Zeeuws bloem 18 min 180 graden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LQHYFNZS-D.jpg

2

Re: zielige hertjes

Hoe dun rol je het deeg uit? Misschien is het te dik? Wat anders nog zou  kunnen helpen om koekjes mooi in vorm te laten blijven is ze een poos in de koelkast leggen tot ze koud en hard zijn voor je ze gaat bakken.
Ze zien er inderdaad wel zielig uit zo.. ;)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

3

Staaltje schreef:

Hoe dun rol je het deeg uit? Misschien is het te dik? Wat anders nog zou  kunnen helpen om koekjes mooi in vorm te laten blijven is ze een poos in de koelkast leggen tot ze koud en hard zijn voor je ze gaat bakken.
Ze zien er inderdaad wel zielig uit zo.. ;)

6 mm met uitrolstokjes van die maat Ze hebben ook in de koeling gelegen en daarna gelijk de oven in
Wilde zo graag van die Bommelige hertjes , verder zijn ze wel oké, niet uitgelopen alleen "omgewaaid"  :s

ik vind ze niet zo zielig hoor.. alsof ze rennen zien ze eruit!

Groetjes Natasja!

5 Laatst bewerkt door gertieneke (17-05-2011 15:14)

MamavanDean&Julian schreef:

ik vind ze niet zo zielig hoor.. alsof ze rennen zien ze eruit!

Hahaha, nou ja...nu je het zegt, zo had ik het niet bekeken  :D
wel lastig te bekleden als ze voor je uit rennen  :lol:

6

ik heb dit weekend ook koekjes met deze vormpjes gebakken, ook het Peggy Porschen recept gebruikt. Ongeveer zelfde baktijd en ook op 180°C en ze zijn helemaal in vorm gebleven...dus ik vermoed dat't de dikte van het koekje is? Anders is het me een raadsel

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

7

sweetypie schreef:

ik heb dit weekend ook koekjes met deze vormpjes gebakken, ook het Peggy Porschen recept gebruikt. Ongeveer zelfde baktijd en ook op 180°C en ze zijn helemaal in vorm gebleven...dus ik vermoed dat't de dikte van het koekje is? Anders is het me een raadsel

Dat zal het dan misschien wel zijn, hoe dik had jij ze uitgerold ????

8

I.p.v. zeeuwse bloem kun je hiervoor beter (amerikaanse) patentbloem gebruiken.
Succes!

9

mignonne schreef:

Succes!

Oooo oké  ik had gehoord dat met Zeeuws bloem de koekjes brosser zouden worden, en heb een hele bult Zeeuws bloem ingeslagen, misschien kan het half om half ook denk je ???
Ze zijn trouwens wel erg lekker geworden, ga het morgen weer proberen  :D Goed voor de lijn ook hahaha

10 Laatst bewerkt door mignonne (18-05-2011 23:17)

gertieneke schreef:
mignonne schreef:

Succes!

Oooo oké  ik had gehoord dat met Zeeuws bloem de koekjes brosser zouden worden, en heb een hele bult Zeeuws bloem ingeslagen, misschien kan het half om half ook denk je ???
Ze zijn trouwens wel erg lekker geworden, ga het morgen weer proberen  :D Goed voor de lijn ook hahaha

De zeeuwse bloem kun je beter voor appeltaart en andere koekjes gebruiken. Ik zou het niet half om half doen. Gewoon alleen patentbloem. Succes!

11

mignonne schreef:
gertieneke schreef:
mignonne schreef:

Succes!

De zeeuwse bloem kun je beter voor appeltaart en andere koekjes gebruiken. Ik zou het niet half om half doen. Gewoon alleen patentbloem. Succes!

Dank je wel voor je snelle advies, dan ga ik aan de patentbloem en eten we de eerste paar weken veel appeltaart  :D

12

Ik vermoed ook dat de zeeuwse bloem de boosdoener is  :Y

Het lijkt er op dat je koekjes zijn gerezen in de oven, en dat mag echt niet.. ze moeten er qua vorm en dikte net zo uitkomen als ze er in gegaan zijn..

"Bommelige Hertjes.. "  :lol:  :lol:  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13 Laatst bewerkt door gertieneke (19-05-2011 14:21)

Bommeltje schreef:

Ik vermoed ook dat de zeeuwse bloem de boosdoener is  :Y

Het lijkt er op dat je koekjes zijn gerezen in de oven, en dat mag echt niet.. ze moeten er qua vorm en dikte net zo uitkomen als ze er in gegaan zijn..

"Bommelige Hertjes.. "  :lol:  :lol:  :lol:

Ja  :D Bommelige hertjes , die vond ik zo schattig
Ik zal het proberen met patent, ik had nog een portie met Zeeuws bloem in de koeling, dus die ga ik straks eerst proberen
Gewoon gekartelde rondjes, eens zien wat het doet
Ook zonde om niet te bakken en op te eten toch
Ik zal het eens aan Jel vragen hoe zij dat doet, zij gebruikt ook Zeeuws bloem en ook nog bakpoeder , dat zijn toch kunstwerkjes, dus ik zal wel iets verkeerd doen ergens
Bedankt voor je "Bommelige" advies  :D