1

Onderwerp: kersenvlaaivulling + bokkenpootjes vulling?

Hoi allemaal,

eind van de week wil ik een Pigs in the Mud maken :)  - maar ik twijfel nog een beetje over de vulling.
Degene voor wie het is, houd in elk geval van schwarzwalder kirsch taart.

Dus vandaar dat ik dacht om de taart te maken met bokkenpootjes vulling + kersenvlaaivulling.

Maar smaakt die combinatie wel? Ik kan me er moeilijk wat bij voorstellen ;) . Verder ga ik de taart maken met chocoladepasta... (zijkanten en bovenop)

iemand die deze vulling wel eens geproeft heeft? Of die zich er wél wat bij voor kan stellen?

Ik heb de bokkenpootjesvulling overigens ook nog nooit gebruikt, dus ik weet ook niet hoe die smaakt...

alvast bedankt!

2

Re: kersenvlaaivulling + bokkenpootjes vulling?

bokkenpootjesvulling smaakt echt naar bokkenpootjes, maar dan romig ipv krokant

Of die combineert met kersenvlaaivulling weet ik niet. Het past wel allebei goed bij chocola.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ja dat was mijn idee ook inderdaad... dat het beiden goed bij chocola past - maar samen dan he. Hmm ik wacht nog even af, misschien mensen die het weleens gecombineerd hebben.

Anders houd ik het toch maar bij kersenvlaaivulling (2x) en dan de chocolade allemaal aan de buitenkant.

En dan probeer ik zondag de bokkenpootjes vulling uit in een gewone (marsepeinen) taart...

4

Bij schwarzwalder denk ik aan kersenvlaaivulling en slagroom.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Ik heb de bokkepootjescrème en kersenvlaaivulling al eens gecombineerd in een taart (chocobiscuit). Deze is zo goed bevallen dat ik een van de drie taarten die ik volgende maand voor deze mensen moet maken, weer met deze combinatie moet vullen.

6

ik heb de combinatie laag bokkepoot en een laag kersenvlaaivulling ook al meerdere keren gemaakt en dat smaakt écht goed!
Dit weekend toevallig een laag bokkepoot en een laag botercreme met daarop een laag chocolade en dat maakt het geheel wat droger. De jam/vlaaivulling is juist heel fris.
Maar als iemand een oplossing heeft voor de bokkepoot/chocolade vulling ZONDER jam/fruit dan houd ik mij aanbevolen!

7

bokkenpoot, chocola en dulce de leche :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

ow fijn zulke positieve berichten :) ! Dan ben ik héél benieuwd hoe het gaat smaken!

bedankt voor jullie reacties!

MMMM lekkere combi hoor!  :Y   :Y   :Y