1

Onderwerp: SVG.files downloaden, wie weet een mooie site?

Ik hoop eind v.d maand mijn cricut cake te ontvangen en nu wil ik alvast wat SVG files downloaden zodat ik die kan gebruiken met SCAL. Ik heb er al een aantal van het internet geplukt bij http://scrapbooking.craftgossip.com/fre … 010/01/05/

Maar wie weet hebben jullie ook goede links?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

2

Re: SVG.files downloaden, wie weet een mooie site?

http://freesvgfiles.com/2010/11/30/free … -com-blog/

3

jij weet ook écht alles hè?

4

http://forums.surecutsalot.com/

5

@Noompie..oeh die moet ik echt even ontdekken..maar thanks! Wie weet volgen er hier meer

6

Mijn tip is toch wel om te zoeken op scrapbooksites.

Er zijn al een jaar of 4 dezelfde soort machines voor papier uit en dus al heeeeel veel plaatjes te vinden.

Er is echt veel aanbod. Ik moet zelfs ergens nog mappen vol plaatjes hebben op de pc uit de scraptijd. Ik gebruikte ook altijd inkscape om plaatjes te maken bewerken en dan op te slaan als bijvoorbeeld .SVG

7

weer even nieuw leven ingeblazen, want..waar converteren jullie plaatjes in svg? Wil bumba in svg zetten. Was gelukt, maar importeer ik hem in scal is het een grote zwarte vlek :(

8

Hallo allemaal,

Ik ben al flink aan het sparen voor de cricut alleen ik begrijp het niet zo goed. Ik begrijp uit het forum dat je ook sites kan downloaden waar je plaatjes ed vanaf kan halen voor de cricut. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat precies in z'n werking gaat? Want daar kom ik nog niet echt uit.
Alvast bedankt,

Gr astrid

9

Ik gebruik ook de eerdergenoemde sites maar ook Inkscape in combinatie met Scal2. Maar in Scal 2 kun je ook jgp omzetten d.m.v. de pixeltrace-functie.

Dit you tube filmje is een hele mooie how-to van het omzetten van een jpg naar een svg file die te importeren is in scal:
http://www.youtube.com/watch?v=DF_XJW3ZAes

Misschien kun je er wat mee!

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

10

weer even nieuw leven ingeblazen, want..waar converteren jullie plaatjes in svg? Wil bumba in svg zetten. Was gelukt, maar importeer ik hem in scal is het een grote zwarte vlek

Als je een grote zwarte vlek krijgt dan heb je je plaatje niet goed in onderdelen 'opgebroken'. Kijk maar eens naar het you tube filmpje dat ik hier boven noem, dan lukt het je vast wel :Y

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

11

Hoi Cindy,

Super bedankt voor je reactie. Ik ga er morgen eens even goed voor zitten en op mijn gemak even alles doornemen.

Gr astrid

12

@strid schreef:

Hoi Cindy,

Super bedankt voor je reactie. Ik ga er morgen eens even goed voor zitten en op mijn gemak even alles doornemen.

Gr astrid

Hi Astrid,

Ik heb hem nu een tijdje en er nog weinig echt mee gedaan, misschien ook omdat ik hem steeds uit de doos moet halen...maar ook zeker omdat het echt niet zo gemakkelijk is..dus je moet behoorlijk wat tijd steken in het 'kennismaken' met het apparaat. Wil je hem echt gebruiken om tijd te besparen omdat je veel opdrachten hebt is het denk ik wel het investeren waard..maar voor de hobby..misschien goed nadenken...al is het natuurlijk wel een erg leuk speeltje..

13

Voor degenen die overwegen SCAL te kopen. Er is nu SCAL 3 maar die ondersteund geen Cricut meer! Provocraft heeft het dus toch voor elkaar gekregen. SCAL 2 is nu nog wel te koop maar dan moet je er snel bij zijn, hij is binnenkort niet meer verkrijgbaar.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!