1

Onderwerp: Weekend snack en zomaar taartje

Ik heb vandaag de biscuitmix  van FunCakes en de vierkante bakvorm van PME uitgeprobeerd. Ik ben zeer tevreden :)

Het zijn wel 2 taartjes geworden zodat ze onder de verschillende huishoudens (lees: schoonfamilie en eigen familie) konden worden verdeeld. Mijn vriend heeft namelijk ook geholpen met de marsepein.

Ik vind mijn hoeken voor een eerste keer mooi gelukt..

Feedback is altijd welkom :)

Details: Biscuitmix met sinaasappelcreme vulling en 1:1 botercreme met een klein beetje Patidesse sinaasappel erdoor. Afgemaakt met marsepein.

Nog zonder verdere deco's

http://nasus.nl/fotoalbum/albums/Taarten_en_Cupcakes/013.JPG

http://nasus.nl/fotoalbum/albums/Taarten_en_Cupcakes/016.JPG

http://nasus.nl/fotoalbum/albums/Taarten_en_Cupcakes/017.JPG

http://nasus.nl/fotoalbum/albums/Taarten_en_Cupcakes/014.JPG

http://nasus.nl/fotoalbum/albums/Taarten_en_Cupcakes/018.JPG

http://nasus.nl/fotoalbum/albums/Taarten_en_Cupcakes/019.JPG

Zoals al gezegd, ik krijg graag tips :)

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

2

Re: Weekend snack en zomaar taartje

Oke, 1 GROTE tip.
Als je gaat schrijven op taarten, maak dan geen spelfouten..
Weekend moet WEEKEIND zijn..  :Y

3

*Als je het NL wil schrijven tenminste, Anders is je engels goedgekeurd.*

sorry, maar volgens de "dikke van dale" is weekend goedgekeurd nederlands....... (de nieuwe spelling denk ik)

trouwens nog ff een opmerking over je taartjes......ze zien er goed uit!!!!

6

?? weekend staat toch ook in het groene boekje?
http://woordenlijst.org/zoek/?q=weekend&w=w

7

Het maakt niet zo uit hoe het geschreven is. Aangezien er snack achter staat is weekend ook goed :P

Maar jammer dat dat de enige feedback is. Iemand nog iets waar ik voor de volgende keer wat mee kan?

~* Iemand vertelde mij ooit eens dat elke nieuwe dag een reden is voor een feestje. Houdt dat in dat elke nieuwe dag ook reden is voor een taart?! Dan ben ik voor!! *~

8

Hihi ik weet ook niet anders dan dat het weekend is

The distance between a problem and a solution, is the disctance between your knees and the floor

9 Laatst bewerkt door Sannn (17-05-2011 12:19)

Ik vind je Weekend snacks er erg leuk uit zien!!  :thumb:

Ik heb een tip om de randen nog strakker te krijgen. Het is ook vaak ff een handigheid die je "opeens" hebt.

Ik werk altijd met 2 smoothers. Om de randen rondom wat hoekiger te krijgen, zet ik 1 smoother plat op de taart, en de ander zet ik plat tegen de zijkant. En dan wrijf ik de smoothers naar elkaar toe. Tot de smoothers tegen elkaar aan komen.

Om de hoeken strakker te krijgen, zet ik de smoothers plat tegen de zijkanten en wrijf ze tegelijk naar 1 hoek toe.

Als ik een afwerkrandje onder de taart heb geplakt, ga ik er nogmaals met de smoother overheen, zodat die ook mooi recht en strak tegen de taart aan zit.

Ik hoop dat je het een beetje snapt, want vaak is het zo moeilijk uitleggen zonder plaatjes erbij! In iedergeval succes ermee!!  :thumb:

Ik denk dat je familie en schoonfamilie wel blij met je zullen zijn!  ;)

Groetjes San

10

:shh:

Sofie schreef:

Oke, 1 GROTE tip.
Als je gaat schrijven op taarten, maak dan geen spelfouten..
Weekend moet WEEKEIND zijn..  :Y

whuahahahah sorry hoor maar dat is helemaal goed gespeld.
zo ken ik hem ook. :P

Groetjes Fabiola xx

11

Helemaal top taarten.  :thumb:
Inderdaad misschien de raden aan de onderkant beter afwerken, maar voor derest  hartstikke leuke taarten.

Groetjes Fabiola xx

12

Sannn schreef:

Ik vind je Weekend snacks er erg leuk uit zien!!  :thumb:

Ik heb een tip om de randen nog strakker te krijgen. Het is ook vaak ff een handigheid die je "opeens" hebt.

Ik werk altijd met 2 smoothers. Om de randen rondom wat hoekiger te krijgen, zet ik 1 smoother plat op de taart, en de ander zet ik plat tegen de zijkant. En dan wrijf ik de smoothers naar elkaar toe. Tot de smoothers tegen elkaar aan komen.

Om de hoeken strakker te krijgen, zet ik de smoothers plat tegen de zijkanten en wrijf ze tegelijk naar 1 hoek toe.

Als ik een afwerkrandje onder de taart heb geplakt, ga ik er nogmaals met de smoother overheen, zodat die ook mooi recht en strak tegen de taart aan zit.

Ik hoop dat je het een beetje snapt, want vaak is het zo moeilijk uitleggen zonder plaatjes erbij! In iedergeval succes ermee!!  :thumb:

Ik denk dat je familie en schoonfamilie wel blij met je zullen zijn!  ;)

Thanks voor de tips! Dat ga ik volgende keer proberen. Ik was inderdaad vergeten het onderste randje nog te smoothen..

Iemand overigens ook nog een tip voor de brandwonden die ik standaard oploop bij het bakken? Heb nu een groot gapend gat van 2 bij 1 in mn arm.. En ik had er al 2 op diezelfde arm van mn werk.. :P

13

( :think: wat een gedoe om 1 letter :s   :rolleyes:  :o )

Hartstikke leuke taarten :thumb:  :Y

Als tips: iets dunner uitrollen, maar dat komt meestal vanzelf ;) . De margrieten uitsteken, ietsje heen en weer schuiven (van te voren zorgen dat de marsepein los ligt (effe optillen ;) )), plunger ( :think: denk ik) omdraaien, met je vinger langs de uitstekerranden gaan om de raffeltjes weg te halen en dan de margriet op je taart.

en dan vooral doorgaan :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

nasus schreef:

Iemand overigens ook nog een tip voor de brandwonden die ik standaard oploop bij het bakken? Heb nu een groot gapend gat van 2 bij 1 in mn arm.. En ik had er al 2 op diezelfde arm van mn werk.. :P

Brandwonden??? Hoe loop je die op dan?

Leuke taartjes! Ennuh lekker belangrijk die Weekend spelling. :)

@Sofie, Als je commentaart schrijft over spelfouten kun je beter eerst goed geïnformeerd zijn....  ;) Snack is Engels dus is het Weekend en geen weekeind.   :think:

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

15

Wat een vrolijke taarten! Ik vind de kleur ook goed passen bij de smaak.  :9  Ik ben zelf een beginner, dus technische tips heb ik niet voor je. Maar ik zou proberen de marsepein van de bloemen wat dunner te maken. Dat vind ik er persoonlijk wat mooier uitzien.

@Sofie, zij die zonder zonde zijn, werpen de eerste steen...
Als je het nodig vindt om anderen te corrigeren, begin dan bij jezelf. Oké en Engels schrijf je bijvoorbeeld al verkeerd.. ;)

16

Ricky schreef:
nasus schreef:

Brandwonden??? Hoe loop je die op dan?

Leuke taartjes! Ennuh lekker belangrijk die Weekend spelling. :)

@Sofie, Als je commentaart schrijft over spelfouten kun je beter eerst goed geïnformeerd zijn....  ;) Snack is Engels dus is het Weekend en geen weekeind.   :think:

Ik wilde een kruimel uit het hete bakblik pakken. Had netjes mijn hoofd onder de afzuigkap door gedaan.. Kruimel gepakt, laten vallen en toen niet opgelet hoe ik hem opnieuw ging pakken.. Tssssssss en daar was hij. Hij ziet er erg mooi uit :p maar ik maak er maar geen foto van.

De kruimel was het overigens niet eens waard.

De taartjes waren overigens echt super lekker :P

17

Carien schreef:

( :think: wat een gedoe om 1 letter :s   :rolleyes:  :o )

Hartstikke leuke taarten :thumb:  :Y

Als tips: iets dunner uitrollen, maar dat komt meestal vanzelf ;) . De margrieten uitsteken, ietsje heen en weer schuiven (van te voren zorgen dat de marsepein los ligt (effe optillen ;) )), plunger ( :think: denk ik) omdraaien, met je vinger langs de uitstekerranden gaan om de raffeltjes weg te halen en dan de margriet op je taart.

en dan vooral doorgaan :Y  ;)

Bedoel je met dunner uitrollen ook voor de bekleding of alleen voor de deco's die er los op liggen?

De taart ging nu al lekker op 1 of 2 hoeken.. Dus volgens mij moet ik de bekleding niet dunner maken. Wel vond ik de andere hoeken erg dik.. :P Je moet het laatste plakje cake als het ware dikker snijden om een leuke verhouding te hebben.

18

:think: dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat de meeste taarten rond zijn :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

19

leuk gedaan.