1

Onderwerp: chocobiscuit,mouse..en

deze week ga ik een chocobom maken.
Ik wil 1 laag vullen met chocomouse en dan een laag met dulche de leche.Moet er nog een laag bij met iets frissers van smaak?Of is dit een lekkere combinatie zonder nog iets erbij?
Voor het eerst dat ik dulche de leche gemaakt heb en jemig wat is dat lekker zeg.Het zal niet de laatste keer zijn denk ik  ;)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

2

Re: chocobiscuit,mouse..en

Mijn chocobom ziet er als volgt uit:
1e laag: laagje jam, laag chocomousse en daarin druk ik verse frambozen
2e laag: laagje ganache (en evt. laag ddl)
3e laag: laagje frambozenjam, laag chocolademousse met daarin weer verse frambozen.

Er gaat niets boven de smaak en de sensatie van het sap dat uit de frambozen "plopt" als je erin bijt. Heerlijk frisse tegenhanger van een machtige chocoladetaart.

3

O ja, ik smeer de taart af met ganache en overgiet hem vervolgens met een fikse laag ganache en druk dan rondom de bovenrand ook weer vers fruit...

4

Paula66 schreef:

Mijn chocobom ziet er als volgt uit:
1e laag: laagje jam, laag chocomousse en daarin druk ik verse frambozen
2e laag: laagje ganache (en evt. laag ddl)
3e laag: laagje frambozenjam, laag chocolademousse met daarin weer verse frambozen.

Er gaat niets boven de smaak en de sensatie van het sap dat uit de frambozen "plopt" als je erin bijt. Heerlijk frisse tegenhanger van een machtige chocoladetaart.

Zo, daar moet je geen grote stukjes van snijden zeg! Maar het klinkt wel ontzettend lekker!  :lol:

Het is een beetje afhankelijk wat je wilt. alleen choco en dulche de leche is al lekker, maar wil je iets fris erbij kan dat ook.  :)