Re: En nog een piratenstapel...
oooo wat een leuke zeg. Echt een skattie.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » En nog een piratenstapel...
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
oooo wat een leuke zeg. Echt een skattie.
Oooooh, wat is ie geweldig!! Die golven, de broek; helemaal top!!
( Ik heb zelf op 5 juni een piratenstapel, en ik heb 'm gauw opgeslagen
)
Femke hij is GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!!
Die golfjes..........ow die zijn echt übercute!!!! En je stoere piraat, helemaal toppie! Die broek hihi geweldig! Alles klopt tot in alle details!
super! Wat heb je die golfjes leuk gemaakt 
Wow die is mooi.
Nu ben ik nog maar net bezig met taarten bakken en boetseren. Maar heb je de piraat helemaal van fondant gemaakt? En staat er dan iets onder hem dat je taart niet inzakt omdat het toch wat zwaar is?
Nog een fan van de golfjes hier! Erg leuk! Rest van de taart ook helemaal top 
Femke, hij is weer errug mooi. Idd leuke golfjes
en dat piraatje is toppie!!Maar....wat is nou toch een hublot??
![]()
. Echt geen idee
.
Hihi, die slippers! Zo worden die tenen een stuk makkelijker he?
Gave taart, maar ook ik wil heel graag weten wat een hublot is... Iets Frans?
Ik zal het even uitleggen;
Je krijgt er automatisch last van als je al een tijd in Frankrijk woont
Ik zei gisterenavond tegen m'n hubby, "ik ben voorlopig nog niet klaar wat ik moet nog een hublootje maken.
Hublootje is Frollandais, zo kennen wij ook koppels die Franglais of Frespagnole spreken.
Rianne je hebt gelijk hublot is een frans woord, ik bedoelde daar zo'n rond raampje mee wat je op schepen ziet. Maar zonder er echt erg in te hebben hublot op geschreven
Doordat mijn man ook Nederlands is begrijpt hij mij als ik het over een hublootje heb, zo hebben we heel veel woorden; saucisje, baquettje, plateautje, vélootje en ook uitdrukkingen zoals bijv, het raam wat op de straat geeft, of laat maar vallen. Het s eigenlijk een gewoonte geworden.
Als ik er af en toe een Frans woord in een topic gooi dan is dat echt niet om interresant te doen hoor. als ik bijv Paul Verhoeven nederlands hoor praten met z'n Amerikaanse accent, dan denk ik echt van man stel je niet zo aan
. Ik woon nu 18 jaar in Frankrijk (ik heb er 17 in Nederland gewoond) en vaak komen de woorden er sneller uit in het Frans, dus dan praten we het gewoon door elkaar, alleen thuis dan hè
En dat is dus Frollandais
, de Engels/Franse koppels spreken vaak Franglais en de Spaans/Franse koppels spreken Frespagnole
.
Ennuh een hublot is een patrijspoort, ik heb het even gegoogled 
Wow die is mooi.
Nu ben ik nog maar net bezig met taarten bakken en boetseren. Maar heb je de piraat helemaal van fondant gemaakt? En staat er dan iets onder hem dat je taart niet inzakt omdat het toch wat zwaar is?
Dank je wel voor je reactie
Onder in de benen zitten satéprikkers, die ongeveer 13cm lang zijn, het bovenste taartje is 9cm hoog, tussen de twee taartjes zit een taartkartonnetje, De sateprikkers steunen dus op het kartonnetje, waardoor het bovenste taartje niet inzakt door het gewicht van de piraat.
Het kartonnetje wordt weer ondersteund door prikkers in de onderste taart. Deze prikkers zijn steviger dan sateprikkers
Uuuh volg je me nog 
1x keer is genoeg
Prachtig!!!! 
Mooie stapel! Ik vind de golven ook origineel gedaan!
Die golfjes en je palmboon vind ik erg mooi!!
En een goede tip om zo'n groot/zwaar figuurtje met de sateprikkers te laten rusten op het (tussen)karton. Ik had al eens dat een figuurtje een stukje de taart in zakte, dus dit ga ik onthouden! Logisch eigenlijk wel... 
Die golfjes en je palmboon vind ik erg mooi!!
En een goede tip om zo'n groot/zwaar figuurtje met de sateprikkers te laten rusten op het (tussen)karton. Ik had al eens dat een figuurtje een stukje de taart in zakte, dus dit ga ik onthouden! Logisch eigenlijk wel...
Dank je wel!!
Je moet de prikkers wel gelijk in de benen doen, anders wordt de marsepein te hard door te tylose en barsten de benen als je ze er achteraf in doet.
Ik prik m'n boetseersels altijd op zo'n groen stuk schuim verpakt met huishoudfolie van 9cm hoog (hoogte van m'n taarten).
lique274 schreef:Wow die is mooi.
Dank je wel voor je reactie
![]()
Onder in de benen zitten satéprikkers, die ongeveer 13cm lang zijn, het bovenste taartje is 9cm hoog, tussen de twee taartjes zit een taartkartonnetje, De sateprikkers steunen dus op het kartonnetje, waardoor het bovenste taartje niet inzakt door het gewicht van de piraat.
Het kartonnetje wordt weer ondersteund door prikkers in de onderste taart. Deze prikkers zijn steviger dan sateprikkers
Uuuh volg je me nog
Ja kan je nog volgen, deze stevige prikkers zijn een soort eetstokjes ofzoiets.
heb zelf ook al stapeltaarten proberen maken, redelijk gelukt voor een beginner en heb toen rietjes genomen. Maar dit was maar een kleine stapel en als je dan nog iets zwaarders erop ga doen moet alles toch stevig in elkaar zitten
. Ik heb nu weer iets bij geleerd, weet nu hoe je iets zwaars op je taart kan laten staan zonder dat ie inzakt, dank je wel.
Ik moet voor 17 juni een witte ganache maken met een laptop, kan ik ook het beste enkel sateprikkers eronder doen denk ik.
helemaal goed!! toppertje

Wat mooi geworden
En dat mooie blauwe randje ook. Wat leuk gedaan 
leonietje schreef:Femke, hij is weer errug mooi. Idd leuke golfjes
en dat piraatje is toppie!!Maar....wat is nou toch een hublot??
![]()
. Echt geen idee
.
taartdoos schreef:Hihi, die slippers! Zo worden die tenen een stuk makkelijker he?
Gave taart, maar ook ik wil heel graag weten wat een hublot is... Iets Frans?
![]()
![]()
Ik zal het even uitleggen;
Je krijgt er automatisch last van als je al een tijd in Frankrijk woont![]()
Ik zei gisterenavond tegen m'n hubby, "ik ben voorlopig nog niet klaar wat ik moet nog een hublootje maken.
Hublootje is Frollandais, zo kennen wij ook koppels die Franglais of Frespagnole spreken.![]()
Rianne je hebt gelijk hublot is een frans woord, ik bedoelde daar zo'n rond raampje mee wat je op schepen ziet. Maar zonder er echt erg in te hebben hublot op geschrevenDoordat mijn man ook Nederlands is begrijpt hij mij als ik het over een hublootje heb, zo hebben we heel veel woorden; saucisje, baquettje, plateautje, vélootje en ook uitdrukkingen zoals bijv, het raam wat op de straat geeft, of laat maar vallen. Het s eigenlijk een gewoonte geworden.
Als ik er af en toe een Frans woord in een topic gooi dan is dat echt niet om interresant te doen hoor. als ik bijv Paul Verhoeven nederlands hoor praten met z'n Amerikaanse accent, dan denk ik echt van man stel je niet zo aan
. Ik woon nu 18 jaar in Frankrijk (ik heb er 17 in Nederland gewoond) en vaak komen de woorden er sneller uit in het Frans, dus dan praten we het gewoon door elkaar, alleen thuis dan hè
En dat is dus Frollandais, de Engels/Franse koppels spreken vaak Franglais en de Spaans/Franse koppels spreken Frespagnole
.
Ennuh een hublot is een patrijspoort, ik heb het even gegoogled
Aha!!
Ik had op google afbeeldingen gekeken en kreeg allemaal horloges te zien. Ik dacht nog, wat moet ze nou met een horloge op een piratentaart

Maar was trouwens best nog leuk geweest een hublootje op de onderste taart
(ook al is t 'ie nu ook super hoor
)
Wauw Femke wat is hij weer geweldig! Simpel en clean, I love it!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » En nog een piratenstapel...