1 Laatst bewerkt door farida (11-05-2011 14:09)

Onderwerp: bruidsproeftaartjes [tips en feedback]

Heb nog maar 3 taartjes op mijn naam staan. maar een vriendin heeft mij met behulp van emotionele chantage zo ver gekregen om haar bruidstaart voor augustus te maken (voor 100 personen!!  :grr: ). Heel veel oefenen dus wordt dat als groentje. Nu heb ik de gelegenheid aangepakt om dan ook maar gelijk 3 proeftaartjes te maken en dus ook mijn eerste blandas.. natuurlijk had die kleine van mij geen zin om mij rustig aan mijn blandas te laten werken en waren twee blandas volledig kapot uit de vorm gekomen. Met wat geduldig plakwerk mbv meringuebotercreme heb de vormpjes weer in orde gekregen. Ze zijn gevuld met:
-aardbeienmousse
-passievruchtenmousse
-mangmousse
en afgesmeerd met meringue botercreme. bekleding is fondant, biscuit is vanille. Ik heb 3 verschillende roosjes gemaakt van gumpaste zodat zij kom aangeven wat voor soort roosje zij het mooist vond (uiteindelijk de grootste roos geworden). verder zijn ze gesprayed met parelmoerspray
Feedback en tips zijn van harte welkom want nogmaals: heb pas 3 taartjes op mijn naam 2 gewone en 1 stapel :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-44D7PGS8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4IAJGWH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N63ZSANC.jpg

alvast bedankt

It's never to late to become what you might have been

2

Re: bruidsproeftaartjes [tips en feedback]

Ik kan het niet zo goed zien, maar volgens mij vind ik die grootste roos ook de mooiste ;). En passievruchtenmousse; is dat net zo lekker als het klinkt?

3

Inderdaad lastig scherp te zien op de foto's maar ze zien er prachtig uit ! Nog wat taarten maken de komende maanden voor je eigen geruststelling en dan komt dat vast wel goed !

Groetjes, Conny

4

de passievruchtenmousse is heerlijk!!!!!!! kan hem aanbevelen, ik de smaakstof van patidesse hiervoor aangeschaft. en verder slagroom stijfgeklopt met wat eiwitpoeder

hoi, foto´s zijn idd niet echt scherp, maar volgens mij zijn ze leuk geworden.

Ik heb nog wel even een tip voor je, maar misschien is dat wel bekend. Taart met slagroomvulling moet in de koelkast bewaard worden en kan ook niet lang buiten de koelkast met bekleden en versieren dus even rekening met houden en zeker als je een grote bruidstaart voor veel mensen gaat maken

Succes en veel plezier !

6

Hai Muffin Cuffin Buffin  :9 , ik zat inderdaad te denken voor de grote opdracht (ze trouwen op zaterdag) om donderdag de biscuits te maken en de meringuecreme (die ik overigens met eiwitpoeder zal maken just to be safe) en de roosjes en orchideeen voor op de taart twee weken van te voren elke dag een paar. Het daadwerkelijke vullen en bekleden vrijdagmi en avond, en dan zaterdag de decoraties erop doen en dan afleveren. Ik ga steeds twee taarten vullen en bekleden zodat de rest in de koelkast kan blijven. Op de trouwlocatie is een grote koeling dus daar kan de taart dan even blijven staan. Als jij nog een receptje hebt voor mousse zonder slagroom zou ik je ZEER erkentelijk zijn zou toch een hoop stress schelen :)

:nooo kan je niet helpen aan een lekker recept voor mousse.

Je kan de patiddes ook gebruiken voor botercreme, maar jouw recept klinkt erg lekker.

Zo te lezen heb je goed nagedacht over het koelen dus zou goed moeten gaan

Succes !