1

Onderwerp: chocolate leather invriezen??????

Kan iemand mij misschien helpen?
Ik wil een taart maken en daar een boom op maken van chocolate leather.
Nu moeten we 2 a 3 uur rijden zonder koeling.
Ik had eerst bedacht om vullingen te nemen die niet gekoeld hoeven worden (een beetje moeilijk). Toen bedacht ik als ik hem bevroren meeneem kan ik alles er tussen doen, maar ja de boom dan . Het wordt een grote 3-d puzzel, dus ook lastig apart meenemen, ik ben bang dat hij dan beschadigd overkomt.
Ik kon via de zoekfunctie niets vinden.
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Vast bedankt voor het meedenken,

groetjes, anne-mieke

2

Re: chocolate leather invriezen??????

Ik zou hem niet invriezen. Tijdens het rijden zal het temperatuursverschil veel te groot zijn en heb je dikke kans dat je taart smelt door de condens. Gewoon koelhouden in de koelkast voordat je op pad gaat.
Gebruik gewoon een cremevulling, obv botercreme dus, dat is een stuk veiliger voor dit soort ritten.
En wat je chocolate leatherboom betreft; volgens mij smelt dit niet zo snel als 'gewone' chocolade dus ik denk dat het geen probleem is. Ik vervoer voor dit soort ritten de taart in een plastic krat, met koelelementen erin of erop, en dan een dikke deken eroverheen om hem te isoleren. Liefst uit de zon, natuurlijk  :9 ....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Die boom moet je natuurlijk wel; zoals met een stapeltaart; stutten met kartonnetjes en deuvels!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

dames, hartelijk bedankt voor jullie reactie.
ik zal het dan inderdaad toch maar met "veilige" vulling doen.
koelblokken in een kratje met deken , heel goed idee.
:Y

groetjes, anne-mieke