1

Onderwerp: Deze heb ik maar gratis weggeven

wat een drama zeg een koemelkvrij taartje gemaakt, ik had voor deze dame al eens een minitaartje gemaakt en dat ging prima
nu een 20 cm vierkant
het afsmeren met vlaaivulling was geen succes , je zag gewoon de marsepein bobbelen (heb geen foto van de zijkant durven maken )

de mensen zelf vonden hem prachtig en lekker en er was volgens hen niks mis mee mailden ze later
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZI8BLA4-D.jpg

heeft iemand nog een tip voor het afsmeren , roomboter mag niet en in margarine en chocopasta zit ook melk zag ik bij de ingredienten

2

Re: Deze heb ik maar gratis weggeven

met soja-margarine?

Die mensen zouden je graag verder geholpen hebben, hoor! Zij weten het best welke producten wel en niet kunnen.

't was nergens voor nodig om zo'n mooie taart gratis weg te geven, en als zij er zo blij mee waren, hadden ze je best toch een cent mogen toesteken!

3

ik had nog gemaild met deze mensen van tevoren , maar er mocht niets van boter oid in en over soja margarine hebben ze het niet gehad
maar bedankt voor de tip

ik geef hem liever gratis weg als ik er zelf niet tevreden over ben dan achteraf klachten te krijgen .
ach misschien krijg ik bij de volgende taart wel een fooi  :lol:

4

Je kunt ook van wayang (plantaardig), botercreme maken. Het zou ook met abrikozen (gezeefd) jam kunnen, dus zonder stukjes, maar dan moet je de fondant vrij dik laten om het inderdaad strak te houden.

Je puzzel is trouwens erg stoer!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Hij is wel héééél erg leuk, hoor!!!!! Zo'n grappig puzzelplaatje. En de bovenkant ziet er wel strak uit, hoor.

En inderdaad wat Kadohke zegt: de volgende keer abricoteren met gezeefde, warme (niet gekookt!) abrikozenjam.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Ik vind hem prachtig!
Heb zelf een tijdje een koemelkvrij dieet moeten volgen toen ik borstvoeding gaf en maakte dan ook al mijn taarten (waar ik zelf van mee at dan) koemelkvrij. De botercreme maakte ik van plantenmargarine van de ah. Dit ging eigenlijk prima.

7

ik weet niet van wie deze website is, maar zij zal het antwoord wel voor je hebben: http://www.ookvoormijeengebakje.nl

8

Ik heb ook eens een koemelkvrije taart gemaakt en inderdaad zoals hierboven gemeld afgesmeerd met botercreme op basis van Wajang.

AH heeft ook 100 % plantaardige boter in het assortiment en de cake heb ik gebakken van cakemeel van het huismerk van AH (dit gebruikte de moeder zelf ook altijd).

Groetjes,

Sandra

9

Plantenmargarine van AH is koemelk- en lactosevrij, die gebruik ik ook altijd ivm lactoseallergie in de familie en werkt prima.

10

Stomme vraag misschien, maar hoe maken jullie die botercreme? Want in de mix die ik normaal altijd gebruik zit wel lactose en melk.
hebben jullie misschien een recept?

11

Plantenmargarine met poedersuiker. Ik doe 1:1 en tien minuten mixen, werkt prima!

12

maar moet je dan zoutloze plantaardige margarine gebruiken, want ik heb het een keer geprobeerd maar het ging op een gegeven moment schiften, ik gebruik ook altijd een mix met 110gr poedersuiker en 110gr botercreme poeder en 250 gr zoutloze boter
dus als jullie nog een tip voor mij hebben heel graag

13

toch een leuke taart hoor :thumb:  :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

14

Ik vind het een super leuke taart! Hij is erg grappig  :Y 

Ik heb laatst ook een lactose vrije taart gemaakt, die heb ik gevuld en afgesmeerd met meringue botercrème, gemaakt met Plantenmargarine van de AH. Het was iets minder zoet dan met roomboter, maar verder was het heerlijk  :9
Het afsmeren ging ook heel goed alleen werd het laagje botercrème in de koelkast niet echt hard, dus het was wel wat lastig met bekleden.

15

lissa schreef:

maar moet je dan zoutloze plantaardige margarine gebruiken, want ik heb het een keer geprobeerd maar het ging op een gegeven moment schiften, ik gebruik ook altijd een mix met 110gr poedersuiker en 110gr botercreme poeder en 250 gr zoutloze boter
dus als jullie nog een tip voor mij hebben heel graag

Ik gebruik plantenmargarine van de Albert Heijn en heb geen problemen hiermee.

16

maar ik dacht juist, dat de botercrèmepoeder ook niet mocht...
ik doe ook alleen wajang met poedersuiker 1:1 en gebruik dat om af te smeren.

leuk taartje hoor!

Groetjes, Dorothea.

17

Ik doe dus alleen plantenmargarine van de AH en poedersuiker (1:1), geen botercremepoeder omdat daar idd lactose in zit. En dan nog een beetje vanilleflavour. Degene die mijn taarten eten vinden deze botercreme heerlijk (zelf lust ik het niet).

18

dus het eigen merk plantaardige margarine, da ik volgende keer ook proberen.