1

Onderwerp: Recept voor botercrème

Ik wil graag botercrème maken zonder mix.

Ik heb straks een taart van 26cm doorsnee die ik wil afstrijken met botercrème. Ook wil ik er misschien wel 1 laag mee vullen.

Hoeveel botercrème heb ik nu nodig? En heeft iemand het bijpassende recept ervoor?

..*Heerlijk aan het bakken*..

Re: Recept voor botercrème

Je staat hier verkeerd... heb het al gemeld.

Maar om je vraag te beantwoorden, ik zou voor MBC gaan :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Ik zal even de ondertitel spelen  :P  MBC is meringue botercreme, het recept vind je in het linkermenu (recepten, vullen, meringue botercreme).

Ik ga je ook even verplaatsen, de rubriek 'ingezonden recepten' is voor (je raadt het al): ingezonden recepten ;)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Oh sorry dat ik het verkeerd heb gezet :O

Ik heb trouwens ook even gekeken naar het recept van de meringue botercreme, maar ik zie dat het met eiwitten is gemaakt...

Aangezien ik zwanger ben en je het daarna niet meer verhit, lijkt het me niet verstandig dat te gebruiken.

Nu heb ik ook een recept gevonden voor de botercreme (luchtig)
Ingrediënten
100 gram boter
1 dl melk
20 gram bloem

Is het ook lekker om hiermee 1 laag te vullen en de taart te bestrijken? Of is het lekkerder de botercreme van de mix maken?

Ingrediënten:
100 gram mix
100 gram gezeefde poedersuiker
200 ml. water
250 gram boter (kamertemperatuur)

Helaas zijn de mixen niet in de winkels verkrijgbaar en ik weet niet hoe ik voor donderdag de mix in huis moet hebben.

..*Heerlijk aan het bakken*..

Voor afsmeren zou ik de 1:1 botercreme gebruiken.

Voor het vullen is de mix wel wat lekkerder, maar je zou een deel van de botercreme misschien ook kunnen aanvullen met een smaakje.....

En via de shop heb je het bijna zeker wel in huis voor de donderdag! Ze zijn erg snel. Tot nu toe heeft het bij mij nooit langer geduurd dan 2 werkdagen.....

Succes!!!

6

Belletain schreef:

Nu heb ik ook een recept gevonden voor de botercreme (luchtig)
Ingrediënten
100 gram boter
1 dl melk
20 gram bloem

Hier mist volgens mij nog wat aan; er moet toch zeker nog wel wat suiker in, denk ik? ;)

En wat betreft de botercreme: MBC is inderdaad wel het lekkerst, vind ik, maar omdat het alleen om te vullen is hoeft het niet alleen botercreme te zijn, toch? Je kunt ook denken aan een heerlijke ganache of creamcheese vulling :9 :9  :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Als je NBC maakt verhit je wel degelijk de eiwitten hoor, anders kun je het niet eens maken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

je kunt gepasteuriseerde eieren kopen bij de groothandel  (Sligro dacht ik) of eiwitpoeder gebruiken. Dat laatste is ook vooral via webshops te koop en als je geen pasje van de groothandel hebt, wordt het allebei moeilijk voor donderdag. Hoewel, vanavond nog bestellen en betalen is bij de meeste webshops morgen al verzenden en overmorgen in huis hebben.

Maar: Zoals Adriënne al zegt, als het alleen voor het vullen is: er zijn ook heel veel lekkere vullingen zonder eiwitten te maken.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

ik maak de botercreme altijd zelf :

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker

en voor de vulling wil ik vaak nog wle iets erdoor doen , bijvoorbeeld verkruimelde bastogne koekjes of bokkepootjes etc.

10

proudmama schreef:

ik maak de botercreme altijd zelf :

100 gram roomboter
100 gram margarine
200 gram poedersuiker

en voor de vulling wil ik vaak nog wle iets erdoor doen , bijvoorbeeld verkruimelde bastogne koekjes of bokkepootjes etc.

Smeer je hiermee je taartje af? Ik gebruik zelf altijd de mix, dan ook gelijk voor vulling.. maar ja, vind die mix ook wel een beetje prijzig, zeker voor workshops!

11

ja hiermee smeer ik de taart af , maar met een smaakje erdoor of verkruimelde koekjes is het ook erg lekker als ulling