Petra68 schreef:Ja prachtig!! Maar hoe eet je zoiets nou? Is het niet keihard door de tylose?
Er zit nauwelijks of geen tylose in de fondant. Kan zijn dat mijn eerste bolletje gele fondant wat tylose bevatte (ben ik niet meer zeker van), maar gaandeweg het geel gemengd met steeds meer witte fondant. Ik vind het zelf niet zo lekker, zo hard en bij kleine/niet ondersteunende decoraties gebruik ik het dan ook zo min mogelijk of niet. Fondant hardt toch wel uit is mijn ervaring.
Tsja, en persoonlijk vind ik boetseersels e.d. sowieso vnl. een hap zuikerzoete fondant, niet echt mijn favoriete onderdeel van de taart, maar dat houd je toch en ik moest 'm niet opeten.
Paola schreef:Heel mooi, als ik ernaar kijk denk ik gelijk: " wat een werk"
Hoe lang ben je bezig geweest met de bloemen?
Prachtig.
Het is maar een klein taartje, ca 10-12 cm breed ofzo (had een wat laag uitgevalen groter kapsel waar ik 2 ronde plakken + een licht bolletje voor erop uit heb gesneden). Ik heb 2 avonden bloemetjes gemaakt, en beide avonden 1 à 2 uurtjes ofzo? De taart zelf vond ik meer stressen; flink aan de slag met de sugargun en diverse kleuren fondant, doorwerken omdat het anders nogal uitdroogt en de zwaardere, grotere bloemen wilden niet lekker plakken met tyloselijm (geen RI in huis).