1

Onderwerp: welk formaat 'rond' bakblik voor een 4-kante taart???

Hihi, een beetje een rare titel, ik weet het, maar dat omschrijft denk ik wel het beste mijn vraag hihi!!
Kunnen jullie mij helpen met het volgende, er is me gevraagd om een 4-kante taart te maken voor ongeveer 9-10 personen. Ik heb een paar 4-kante bakblikken maar die zijn hiervoor te groot. Nu dacht ik dat het misschien handig zou zijn om een rond bakblik te gebruiken, en deze dan 4-kant te snijden.
Dit om zo min mogelijk 'verspil' van de biscuit te hebben.
(als ik een 4-kant bakblik heb moet ik namelijk teveel wegsnijden)

Hebben jullie misschien een suggestie welke ronde vorm ik dan het beste zou kunnen pakken? Twijfel zelf namelijk nog een beetje! ;)

Alvast héél erg bedankt voor het meedenken!! :Y

2

Re: welk formaat 'rond' bakblik voor een 4-kante taart???

Voor 9 personen heb je ongeveer een vierkant van 15 cmx15 cm nodig. Heb even de stelling van Pytagoras op-gegoogled ;) en dan zou dat een diagonaal van ongeveer 20 moeten hebben Een rond blik van 20 cm zou dus genoeg moeten zijn, maar ik laat me graag controleren door een betere wiskundige :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Hou er wel rekening mee dat met het wegsnijden van de zijkanten bij een biscuit je de stevigheid verliest, Mocht je er boetseersels op gaan zetten is het wellicht wel aan te raden dowels te gebruiken onder de geboetseerde dingen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door CindyM (15-05-2011 21:11)

het zal ook niet echt lekker afsmeren met 4 zachte kanten omdat de randen zijn weggesneden. misschien toch beter een vierkant blik nemen en dan hoef je maar 2 kanten af te snijden. heb je in elk geval nog 2 kanten over met korst die makkelijker smeren en dan heb je dus zowieso een mooie voorkant.

tis maar een idee. ik heb ook wel eens gesneden in biscuit maar het afsmeren krijg ik dan toch niet goed voor elkaar omdat de biscuit zo blijft plakken aan de botercreme.

5

Als eerste thanks voor het meedenken!! :Y

Hmmm :think:  had er idd niet aan gedacht dat je dan idd een 'zacht' taartje moet afsmeren ja...
Denk dat ik dan idd beter toch maar beter een te grote 4-kant kan bakken ja... Of kijken of ik nog ergens een kleiner 4-kant blik op de kop kan tikken! ;)

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken en de tips!! :thumb:

6

Wat je weg moet snijden van je vierkante taart kun je weer gebruiken om Cake Pops van te maken. Of petit fours...
Niks weggooien hoor...  ;)

Groetjes, Paula

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland